خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز:

گزارش کارفرمای هفت‌تپه درباره تسهیلات ارزی و اعتراضات کارگری ناقص بود/ گزارش تحقیق و تفحص سازمان خصوصی‌سازی به کمیسیون اجتماعی نرسید

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۵۳۱

علی ساری گفت: کارفرما مدعی بود که حقوق کارگران به‌روز بوده است. من از او خواستم نشان دهد تاریخ پرداخت دستمزد کارگران قبل از زمان اعتراضات بوده است و به این معنا کارفرما ثابت کند که اعتراضات ربطی به پرداخت دستمزد ندارد. اما این مولفه در گزارش نیامده بود. در مورد تسهیلات ارزی و ریالی قرار بود که شفاف‌سازی کند که این کار نیز انجام نشده است.

علی ساری (نماینده مردم اهواز در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دو گزارشی که بنا بود، ازسوی کارفرمای نیشکر هفت‌تپه و سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برسد، اظهار داشت: گزارش کارفرما به دست نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده اما با آنچه که خواسته شده، تطابق نداشته است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که خواسته شده بود، مربوط به گرفتن وام‌های ارزی بوده که قرار بود که در گزارش بیان شود که اگر تسهیلات ارزی گرفته شده؛ کجا مصرف شده و اگر گرفته نشده رسماً اظهار کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند مورد از کارفرما خواسته شد. کارفرما مدعی بود که حقوق کارگران به‌روز بوده است، من از او خواستم که نشان دهد تاریخ پرداخت دستمزد کارگران قبل از زمان اعتراضات بوده است و به این معنا کارفرما ثابت کند که اعتراضات ربطی به پرداخت دستمزد ندارد. اما این مولفه در گزارش نیامده بود. در مورد تسهیلات ارزی و ریالی قرار بود که شفاف‌سازی کند که این کار نیز انجام نشده است.

وی افزود: روز چهارشنبه (۲۲ آبان ماه) در هیئت تحقیق و تفحص جلسه داشتیم و آنجا در کل موضوعات مربوط به خصوصی‌سازی‌ها بیان شد و من این مورد را متذکر شدم که اطلاعات مربوط به هفت‌تپه به نمایندگان داده شود. چون اطلاعات در این مورد زیاد بود، افراد خاصی تعیین شدند که به عنوان کارشناس در این رابطه در سازمان خصوصی‌سازی مستقر هستند و اینگونه امور را رصد می‌کنند که یکی از وظایف آنها گزارش مربوط به هفت‌تپه است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان خصوصی‌سازی بعد از جلسه‌ای که با کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی داشت، قول داد که جداگانه گزارش مربوط به نیشکر هفت‌تپه را ارسال کند اما این کار انجام نشده است. به همین دلیل من در جلسه تحقیق و تفحص سازمان خصوصی‌سازی خواستم کارشناسان با دقت ویژه‌ای گزارش را تهیه کنند.

ساری خاطرنشان کرد: تا زمانی که تمام مواردی که باید طبق قانون در واگذاری‌ها انجام‌ می‌شده، محل مناقشه باشد، مسئله را دنبال خواهیم کرد. شرایط مربوط به واگذاری‌ها را دنبال می‌کنیم. امیدوار هستیم که به نتایجی برسیم که رضایت عموم جلب شود. در دیداری قبلاً با کارگران نیشکر هفت‌تپه جلسه داشتم که به‌روز شدن مداوم حقوق، حق غذا، حق شیفت و جلوگیری از به کارگیری بازنشستگان در امورات از خواسته‌های کارگران بود. همچنین مطالبه کارگران این است که در صورتی که ثابت شود، کارفرمای نیشکر هفت‌تپه اهلیت لازم را ندارد، هفت‌تپه به مالکیت دولت بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز