خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

عوام‌فریبی برای مزد ۹۹ کلید خورد/مرزها در معرض فقرِ فلاکت‌بار هستند/تشکل‌های عاریتی به نام دفاع از حقوق معلولان برای خود کار می‌کنند/فارغ‌التحصیلان روستایی در تهران بیشتر از شهری هستند/زلزله کرمانشاه ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۱۰

با نزدیک شدن به زمان تعیین دستمزد اظهارنظرات در این باره افزایش یافته است. امروز در گزارشی که در سرویس کارگری ایلنا منتشر شده برخی از گمانه‌زنی‌ها در این زمینه بررسی شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارشنبه ۲۲ آبان گزارش‌هایی درباره دستمزد کارگران، حمایت‌های معیشتی و تشکل‌های معلولان در سرویس کارگری ایلنا منتشر شد. اظهار نظری درباره وام اشتغال روستاییان و عشایر در تهران، تعدیل نیرو در پالایشگاه آبادان، کمک‌های صندوق کارآفرینی امید به زلزله‌زدگان، ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و عدم پرداخت معوقات مزدی کارگران حفاری شمال از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 عوام‌فریبی برای مزد ۹۹ کلید خورد

 شامگاه نوزدهم آبان ماه، وقتی اغلب کارگران از کار روزانه فارغ شدند و به منزل رفتند، برنامه‌ی استوا از صداوسیما پخش شد؛ موضوع این برنامه، میزگردی در بابِ «دستمزد» و چندوچون آن بود؛ موضوعِ داغِ نیمه‌ی دوم هر سال!

 مرزها در معرض فقرِ فلاکت‌بار هستند

در هرجایی که کار یا زندگی می‌کنیم روزی سوانح طبیعی به سراغمان می‌آیند. این امر ایجاب می‌کند که دستگاه‌های متولی حمایت‌های اجتماعی در کنار دستگاه‌های امدادی آماده باشند.

 تشکل‌های عاریتی به نام دفاع از حقوق معلولان برای خود کار می‌کنند

 محمد سلیمی (فعال مستقل حقوق معلولان) درباره برخی فعالیت‌های صنفی و تاریخچه‌ای از تشکل‌های معلولان از سال ۵۸ تاکنون می‌گوید: در تهران حدود ۱۰۰ انجمن و تشکل و خیریه وجود دارد اما این تعداد تاثیر مثبتی در پیشبرد مطالبات معلولان نداشته است.

 فارغ‌التحصیلان روستایی در تهران بیشتر از شهری هستند

 انوشیروان محسنی بندپی (استاندار تهران) با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان روستایی در سطح استان تهران بیشتر از شهری است، بیان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کرد. خوشبختانه نرخ بیکاری در تهران ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

 هرگونه اخراج، تعدیل یا کاهش نیرو در فاز ۲ پالایشگاه آبادان با اطلاع فرمانداری انجام شود

 فرمانداری آبادان در جلسه مشکلات کارگران پروژه ساخت فاز ۲ پالایشگاه آبادان گفت: استخدام بدون روال و تشریفات قانون کار و با معرفی از دستگاه‌ها بدون اطلاع قبلی فرماندار ممنوع است.

 زلزله کرمانشاه ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت داشت

اقدامات دولت و صندوق کارآفرینی امید برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بررسی شد.

 ادامه اعتراض کارگران هفت تپه به عدم پرداخت معوقات

کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضات روزهای گذشته خود، امروز در محوطه بازار هفت تپه تجمع کردند.

 انتقاد مکرر کارگران حفاری شمال از عدم پرداخت دستمزدها

کارگران حفاری شمال از عدم پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند؛ این درحالیست که روابط عمومی شرکت می‌گوید: به محض دریافت مطالبات، پرداخت حقوق‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز