خبرگزاری کار ایران

در همایش بازنشستگان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

دولت‌ها از زمان تاسیس سازمان تامین اجتماعی به آن بدهکار هستند/ بازنشستگان نیازمند توجه بیشتر برای بهبود معیشت هستند.

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۴۹

همایش تکریم بازنشستگان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

غلامرضا تاجگردون در همایش تکریم بازنشستگان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سال‌ها در سنگرهای مختلف برای کشور تلاش کرده‌اند، اکنون نیازمند حمایت برای داشتن یک زندگی خوب هستند و مجلس و دولت با پیگیری و تعامل مستمر برای تامین حقوق این قشر تلاش می‌کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: بازنشستگان بسیار ارزشمند هستند و باید حرمت آنان را حفظ کنیم.

عبدالرضا عزیزی خطاب به بازنشستگان اظهار داشت: شما بزرگترها اگر نبودید ما هم نبودیم؛ چراکه شما پرچم دفاع از مملکت، دفاع از کشور و ولایت را به دست ما داده‌اید و ما هم راه شما را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت گفت: ایرادی که بر کار دولت در ادوار گوناگون وارد است، این است که از  زمان تاسیس سازمان تامین اجتماعی تاکنون به این سازمان بدهکار بوده و هر ساله به این بدهی‌ها افزوده می‌شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری 120 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اما مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت باید اخذ شود تا این همسان‌سازی را بتوان اجرایی کرد.

عزیزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حقوق بازنشستگان به طور چشمگیری افزایش یافته است، گفت: با این وجود حقوق برخی از بازنشستگان متناسب با وضعیت اقتصادی و تورم موجود نیست.

 مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی سازمان تأمین اجتماعی در این استان را بیش از 13 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش حقوق بازنشستگان در سالهای گذشته، این افراد نیازمند توجه بیشتر برای بهبود وضعیت معیشت هستند.

عباس نورمحمدی، از روسای کمیسیون برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشتند خواست تا برای تامین اعتبار و کمک به سازمان تامین اجتماعی به منظور ارتقای حقوق و معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران چاره‌اندیشی کنند.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک موسسه عمومی و غیردولتی، متکی به درآمدهای دولتی نیست؛ درحالی که ۵۳درصد از جمعیت کشور را برای ارایه خدمات بیمه‌ای و درمانی و پرداخت حقوق و مستمری زیر پوشش دارد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: افزایش حقوق مهمترین خواست این قشر است.

محمد انبازپور با بیان اینکه سه کانون بازنشستگان در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد، نداشتن محل مناسب را مهمترین مشکل این کانون‌ها بیان کرد.

در این همایش از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه و همچنین کارفرمایان حامی نیروی کار و تولید ملی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز