خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز دوشنبه ایلنا می‌خوانید؛

دیدار نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه با اعضای کمیسیون اجتماعی در مجلس/ کارگران آذرآب در محل راه‌آهن شمال به جنوب اراک جمع شدند/صیادان اولین قربانیان آبهای خاکستری/همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ یک عبارت با هزار تردیدِ بی‌پایان!/ بخش خصوصی‌در حوزه درمان

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۱۶

دیدار نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و تجمع کارگران آذرآب از مهمترین اخبار امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، دوشنبه ۲۲ مهر بعد از حاشیه‌های زیادی که در مورد دیدار کارگران هفت تپه با نمایندگان مجلس ایجاد شد، بالاخره نمایندگان این شرکت با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس دیدار کردند. همزمان خبر رسید که کارگران آذرآب دوباره تجمع کرده‌اند. امروز همچنین گزارشی درباره وضعیت صیادان در شمال کشور، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و وضعیت پرستاران منتشر شد. در این روز اظهارات یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت هپکو بازتاب یافت و اخباری درباره تشکل‌های کارگری مخابرات، تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس و وضعیت کارگران پیمانی شهرداری شوشتر منتشر شد.

 دیدار نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه با اعضای کمیسیون اجتماعی در مجلس

در بیست ودومین روز از آغاز اعتراض کارگران هفت تپه چهار نفر از کارگران این مجتمع به تهران سفر کردند تا با اعضای کمسیون اجتماعی دیدار کنند.

 کارگران آذرآب در محل راه‌آهن شمال به جنوب اراک جمع شدند

کارگران شرکت صنایع آذرآب با مطالبه لغو خصوصی‌سازی کارخانه، به خیابان آمدند.

 صیادان اولین قربانیان آبهای خاکستری

آلودگی شدید رودخانه‌های شمال کشور معیشت بیش از ۱۰ هزار صیادی که در سه استان شمالی زندگی می‌کنند را به خطر انداخته است.

 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ یک عبارت با هزار تردیدِ بی‌پایان!

 آیا کارگران بازنشسته می‌توانند امیدوار باشند که بالاخره در ماه‌های پایانی امسال شاهد افزایش مستمری باشند؟ این اتفاق اگر نیفتد و همسان‌سازی امسال هم کلید نخورد، بند ب ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه که مقرر کرده تا پایان سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی برای همه بازنشستگان تامین اجتماعی بایستی اجرایی شود، مثل صدها تکلیف قانونی دیگر که به محاق رفتند و نادیده گرفته شدند، به دست اهمال تاریخی دولت‌ها، بر زمین خواهد ماند.

 بخش خصوصی‌در حوزه درمان به دنبال ارزان‌سازی پرستاران است

 در دهه ۸۰ در کنار مطالبه هویت‌خواهی، مطالبه کاهش تبعیض و خواست عدالت در بین پرستاران شدت گرفت. این امر پاسخی به بی‌عدالتی سیستم حاکم بود که الان بعضا عادی شده است. مدیران و مسئولان وزارتخانه همگی به وجود بی‌عدالتی اذعان دارند.

 پرداخت حقوق کارگران و تعیین تکلیف سهامداران هپکو تسریع شود

 سید مهدی مقدسی (عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس) گفت:باید در پرداخت حقوق کارگران و تعیین تکلیف سهامداران هپکو تسریع شود و دولت نباید فرصت سوزی کند. 

 قانون‌گریزی‌هایی که مخابراتی‌ها را می‌آزارد

رضا پایست (رئیس شورای عالی تشکل‌های کارگری مخابرات) در نامه به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار استمداد مجدد برای ملزم نمودن کارفرما برای اجرای قوانین شد.

 کارگران حمل و نقل خلیج فارس بازهم پیگیر تبدیل وضعیت خود هستند

کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس در ادامه تجمع روز گذشته خود در تهران، امروز نیز در مقابل ساختمان فرمانداری اسلامشهر پیگیر مطالبات معوقه خود شدند.

 کارگران پیمانی شهرداری شوشتر خواستار حذف پیمانکاران شدند

کارگران پیمانی شهرداری شوشتر در استان خوزستان خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز