خبرگزاری کار ایران

بومیان جم، کنگان و عسلویه در جستجوی کار/ قرار بود سهمی برای اشتغال بومی‌ها در نظربگیرند اما به ما نرسید!

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۵۷۷

جوانان بومی جم می‌گویند: برای ما بومی‌ها شغل پایداری در پروژه‌های پارس جنوبی وجود ندارد.

جمعی از جوانانِ جویای کار جم، کنگان و عسلویه در تماس با خبرنگار ایلنا، از اجرایی نشدن سهمیه جذب بومی‌ها در پارس جنوبی خبر دادند.

این جوانان که بومی استان بوشهر و ساکن این استان هستند، می‌گویند: علیرغم اینکه بسیاری از ما درارای سابقه کار و تحصیلات مناسب هستیم، بعضاً بیکاریم و حتی گاهی مجبور می‌شویم برای کار به استان‌های دیگر برویم؛ آن هم درحالیکه در استان خودمان برای تمام کشور اشتغال‌زایی کرده‌اند!

این جوانان می‌گویند: مشکل اصلی از شرکت‌های پیمانکاری‌ست که دستورات و ضوابط وزارت نفت را اجرا نمی‌کنند؛ این شرکت‌ها پس از برنده شدن مناقصه و گرفتن کار، بعضاً آشنایان خود را از شهرها و استان‌های دیگر به عسلویه می‌آورند و به بهانه اینکه بومی متخصص نداریم، از اشتغال جوانان بومی سر باز می‌زنند.

به گفته‌ی این جوانان، آلودگی و ضایعات نصیب بومی‌هاست ولی پول و کار، نصیب دیگران!

دی ماه سال گذشته، سیدپیروز موسوی (مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس) در نشست با نمایندگان جوانان جویای کار عسلویه تصریح کرد: از زمان اتخاذ رویکرد جدید در سازمان منطقه ویژه پارس در زمینه اشتغال، برنامه‌ریزی‌های اصولی و اقدامات خوبی صورت گرفته است که تحقق کامل این روند نیاز به صبر و فضای آرامش دارد.

وی ادامه داد: شیوه نامه  نحوه بکارگیری نیروی انسانی اولویت دار محلی توسط پیمانکاران صنعت نفت در منطقه عمومی پارس جنوبی ساز و کار جذب نیرو را مشخص کرده است و با شرکت‌های متخلف که این شیوه نامه را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

موسوی افزود: طبق این شیوه نامه مشاغل پشتیبانی تخصصی،اصلی تخصصی و حراست حداقل 50 درصد  و در مشاغل پشتیبانی عمومی نیز 100 درصد سهمیه جذب به نیروهای بومی اختصاص یافته است.

حالا جوانان بیکار عسلویه در انتظار اجرای صد درصدی این شیوه‌نامه هستند و می‌گویند: انتظار داریم به وعده‌های داده شده عمل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز