خبرگزاری کار ایران

حل مشکل کارگران «معدن زغالسنگ گلندرود»/ عقد قرارداد با پیمانکار جدید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۳۹۷

کارگران معدن زغالسنگ گلندرود می‌گویند؛ روز چهارشنبه هفته گذشته شورای تامین شهرستان نور با حضور نمایندگانی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برای رفع مشکلات کارگران با پیمانکار تشکیل جلسه دادند و درنهایت قرار بر عقد قرارداد با کارگران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارگران معدن زغالسنگ گلندرود در مازندران، پیرامون  مشکلات خود با پیمانکار جدید گفتند: بخش عمده‌ای از نگرانی کارگران این واحد معدنی با پیمانکار بخش خصوصی علاوه بر نامشخص بودن وضعیت دستمزدها، بلاتکلیفی در وضعیت قرارداد کارگران بود که پیش از این به واسطه یک شرکت تامین نیرو با مدیریت و نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشغول کار بودند.

کارگران اظهار داشتند: از آذر ماه سال گذشته همزمان با ورود پیمانکار بخش خصوصی چندین تجمع اعتراضی نیز برگزار کردیم. در سال جاری چندین مرحله با مراجعه به ارگان‌های مرتبط در تهران و استان موضوع مشکلاتمان را مطرح کردیم و آن‌ها نیز قول پیگیری دادند. درنهایت برخی مسئولان شرکت تهیه تولید در روز چهارشنبه هفته گذشته با سفر به شهرستان نور جلسه‌ای را با حضور اعضای شورای تامین، مدیریت شرکت زغالسنگ گلندرود، پیمانکار و تعدادی از نمایندگان کارگری در محل فرمانداری شهرستان نور برگزار کردند.

این کارگران با بیان قدردانی از کسانی که در طول چندین ماه سرگردانی آن‌ها از کارگران حمایت کرده و مطالباتشان را پیگیری کردند، افزودند: با معلوم شدن موضع شرکت تهیه و تولید به عنوان کارفرمای اصلی و تعهد پیمانکار جدید معدن زغال سنگ گلندرود در این جلسه مبنی بر عقد قرارداد به واسطه پیمانکار جدید با شرکت تهیه تولید مواد معدنی همانند سالهای گذشته، پرداخت حقوق و سایر مزایای قانونی و عرفی مطابق با پرداختی‌های شرکت تهیه و تولید و در عین حال پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت شغلی و جانی، کارگران نیز طبق صورتجلسه تنظیم شده تصمیم به همکاری گرفتند.

آن‌ها در بخش پایانی سخنان خود افزودند: کارگران معدن گلندرود با اعتماد به وعدهای داده شده شرکت تهیه و تولید و بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان نور تصمیم گرفته‌اند با عقد قرارداد با پیمانکار جدید به فعالیت شغلی خود در معدن ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز