خبرگزاری کار ایران

واکنش کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری به بازداشت فعالان کارگری قزاقستانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۱۳۳

دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری نسبت به بازداشت اعضای اتحادیه کارگری قزاقستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، جمعی از فعالان کارگری در ناآرامی‌های قزاقستان بازداشت شده‌اند. 

شش نفر از فعالان کارگری قزاقستان در پی ناآرامی‌ها در این کشور بازداشت شدند که پس از مداخله کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری آزاد شدند. این کنفدراسیون خواهان آزدی تمامی شهروندان و کارگرانی بی‌گناهی است که بازداشت شده‌اند. برآوردهای اولیه حاکی از آن است حدود ۸ هزار نفر از زمان شروع ناآرامی‌ها تا امروز دستگیر شده‌اند. 

این کشور درگیر مسائل و مشکلات فراوانی در حوزه کار است؛ قزاق‌ها بارها نسبت به نابرابری‌های شدید اجتماعی، شکاف اجتماعی، ناتوانی دولت در تضمین توسعه عدالت اجتماعی، عدم وجود دموکراسی، به برخورد با اتحادیه‌های کارگری انتقاداتی وارد کرده‌اند. 

کارگران این کشور باور دارند که تعجبی ندارد راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز در این کشور همواره به خشونت کشیده می‌شود. 

«شارون بارو» دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در ارتباط با وضعیت قزاقستان توضیح داد: این کشور به جهت سیستم الگیارشی خود برخی از هزینه‌ها را به مردم تحمیل می‌کند. این موضوع موجب گسترش فقر، ناامنی و نارضایتی مردم قزاقستان شده است. مردم این کشور خواهان اصلاحات در زمینه بهبود شرایط اقتصادی، مستمری مناسب دوران بازنشستگی، خدمات عمومی و خدمات اجتماعی مناسب هستند. 

وی ادامه داد: هر دولتی که تنها به صورت صرف از بازار آزاد و ثروتمندان حمایت کند به هیچ وقت پایدار نخواهد بود زیرا تنها بخشی از جامعه را هدف قرار داده است. دولت این کشور باید به استانداردهای سازمان بین‌المللی کار متعهد باشد. آزادی عمل تشکل‌های کارگری، افزایش قدرت چانه‌زنی و برخورداری از حمایت‌های اجتماعی حق تمامی گروه‌های کارگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز