خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران آبفای اهواز برای تصویب طرح ساماندهی نیروهای شرکتی در مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۰۵۹

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز خواستار تصویب طرح تبدیل وضعیت شغلی خود از نمایندگان مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شرکت آب و فاضلاب اهواز گفتند: حدود ۷۵۰ کارگر به عنوان اپراتور در شرکت آب وفاضلاب اهواز زیر نظر پیمانکار تامین نیرو مشغول کار هستند که پیگیر تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

این گروه از کارگران، می‌گویند: قرار است فردا بررسی موضوع طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی در صحن علنی مجلس به پایان برسد؛ به همین دلیل ما کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز به نیابت از سایر کارگران صنعت آب و فاضلاب استان انتظار داریم نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه دولتی کشور بازگردانند.

به گفته یکی از کارگران آبفای اهواز، هدف اصلی این طرح، حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه و برقراری عدالت مزدی است. بنابراین سالهاست که کارکنان نهادهای مختلف از جمله آب و فاضلاب اهواز از تعدد قراردادهای شغلی و تغییر دستمزدها در یک محیط ثابت انتقاد دارند.

او مدعی شد؛ پیمانکاران تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران آب و فاضلاب عمل نکرده و آن‌ها از حداقل‌های مزدی و امنیت شغلی محرومند.

این کارگر آب و فاضلاب اهواز در ادامه یادآور شدند: سالهاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شرکت آب و فاضلاب شهری اهوازم هستیم اما تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که کارگران آبفای اهواز برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه آب و فاضلاب از مزایایی همانند اضافه‌کاری، پاداش و کارانه، بن، حق لباس و سایر خدمات عرفی محروم هستند، افزود: با وجود اینکه مطالبات کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم تقربا به‌روز است اما در مورد کارگران پیمانی اینطور نیست و آن‌ها حداقل‌های مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

به گفته وی، در حال حاضر مطالبات کارگران آبفای اهواز از مهر ماه سال جاری به مدت سه ماه به تاخیر افتاده و در زمینه پرداخت حق بیمه هم به تامین اجتماعی مشکلات زیادی وجود دارد.

در ادامه یکی دیگر از کارگران آبفای اهواز درباره مشکلات خود و همکارانش گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار، ما از بسیاری از مزایای قانونی محروم بوده‌ایم. یکی از این محرومیت‌ها، دریافت حداقل دستمزد به نسبت همکاران قرارداد مستقیم و رسمی بدون دریافت اضافه کاری، تعطیل کاری جمعه کاری و سایر آیتم‌هایی است که باعث افزایش حقوق می‌شود.

او گفت: کارگران آبفای اهواز با ۱۲ ساعت کار مداوم بدون استراحت حدود ۷ میلیون تا ۷ میلیون ۵۰۰ دریافتی دارند این در حالیست که همکاران قرارداد مستقیم مابین ۱۰ میلیون تا ۱۲ میلیون حقوق می‌گیرند. به صورت مشخص مابه‌التفاوت این دو حقوق از سوی شرکت پیمانکار برداشت می‌شود.

این کارگر پیمانی آبفای اهواز در پایان گفت: طرح‌های این چنینی که با آینده شغلی هزاران و شاید میلیون‌ها کارگر سر و کار دارد نباید به بهانه‌های مختلف چشم‌پوشی و نادیده گرفته شوند بنابراین خواستار تصویب این طرح مهم ازسوی نمایندگان مجلس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز