خبرگزاری کار ایران

کاهش نرخ مشارکت نیروی کار در ایالات متحده/ بازنشستگی پیش از موعد مشکلات درمانی به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۹۰۷

بررسی‌های اخیر در حوزه اشتغال نشان می‌دهد، پویایی بازار کار ایالات‌متحده از بین رفته است. بازنشستگی پیش از موعد شالکه بازار کار این کشور را تغییر داده یعنی تعداد کارگران و افراد جویایی کار رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، حدود ۲۱ ماه از پاندمی ویروس کورنا در ایالات‌متحده می‌گذرد، شیوع کووید۱۹ سبب بروز مشکلاتی برای این کشور در حوزه بازار کار شد. آمریکا، افزایش شدید نرخ بیکاری را در نخستین روزهای این بیماری تجربه کرد. شرایط در حال حاضر تغییر کرده و دیگر نیروی کار ایالات‌متحده تمایلی برای اشتغال ندارد. 

خروج نیروی انسانی از بازار کار به صورت دوطلبانه موجب نگرانی اقتصادانان آمریکایی شده، به دلیل اینکه هیچ زمانی برای پایان پدیده خروج نیروی کار از فرصت‌های شغلی نمی‌توان متصور بود. اغلب اقتصادانان معتقدند، محدودیت‌های ایجاد شده در دوران پاندمی کرونا، چالش‌ها و نگرانی‌های مربوط به نگهداری از کودکان سبب شد تا شهروندان این کشور انگیزه و تمایل خود برای اشتغال را از دست دهند. 

بررسی‌های اخیر در حوزه اشتغال نشان می‌دهد، پویایی بازار کار این کشور از بین رفته است. بازنشستگی پیش از موعد شالکه بازار کار ایالات‌متحده را تغییر داده یعنی تعداد کارگران و افراد جویایی کار روندی نزولی دارد. یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد، تعداد افراد شاغل و جویایی کار در ماه نوامبر به ۶۱.۸ درصد رسید در حالی که این نسبت در بازه زمانی سال ۲۰۲۰ معادل ۶۳.۳ درصد بود. 

این تفاوت اندک به نظر می‌رسد اما شامل جمعیت چند میلیون نفری می‌شود. نرخ مشارکت مردان نسبت به زنان بیشتر است. به نظر می‌رسد، زنان به دلیل مراقبت از کودکان در دوران پاندمی کورنا کمتر از خانه خارج می‌شدند. 

گروه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال شرایط بهتری دارند، از ماه می‌سال ۲۰۲۱ بازگشت آن‌ها به بازار کار نسبت به دیگر گروه‌های سنی شرایط بهتری دارد. نرخ اشتغال این گروه حدود ۸۲.۱ درصد است در حالی که پیش از پاندمی کرونا نرخ مشارکت در این گروه سنی حدود ۸۳.۱ درصد بود. 

نرخ مشارکت کارگران بالای ۵۵ سال به شدت پایین آمده، نرخ مشارکت این گروه در ماه نوامبر ۳۸.۴ درصد بود در حالی که در ماه آخرین ماه نوامبر پیش از پاندمی کرونا، این نرخ حدود ۴۰.۳ درصد بود. نرخ مشارکت این گروه در نوامبر ۲۰۲۱ به پایین‌ترین میزان خود رسید. عدم بهبود نرخ مشارکت کارگران مسن‌تر آثار و نتایج فراوانی به همراه دارد؛ بازنشستگی پیش از موعد داوطلبانه یا اجباری بخش بزرگی از پازل نرخ مشارکت را تشکیل می‌دهد. 

این احتمال وجود دارد که بازنشستگی پیش از موعد برای برخی همچون یک رویا باشد. به طور قطع، کارگران مسن‌تر که بیش از ۵۵ سال سن دارند به این نتیجه رسیده‌اند که در نرخ مشارکت تاثیر بسیاری دارند. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برخورداری از بسته‌های حمایتی برای آن‌ها بهتر است؛ در چنین شرایطی، بازنشستگی پیش از موعد را یک تصمیم عقلانی می‌دانند. 

بازنشستگی پیش از موعد نتایج فراوانی به همراه دارد. به طور مثال برخی از نیروی کار که پیش از موعد بازنشسته شده از خدمات بیمه درمانی محروم است. آن‌ها ناچار هستند تا هزینه‌های درمانی خود را پرداخت کنند. کارشناسان حوزه کار نسبت به شیوع «امیکرون» ابراز نگرانی می‌کنند، این احتمال وجود دارد که بار دیگر کارگران با چالش‌های درمانی روبرو شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز