خبرگزاری کار ایران

مطالبات کارگران ابر‌ صنعتی ایران بعد از گذشت ۱۱ سال پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۱۸۳

کارگران کارخانه ابر صنعتی ایران در استان قزوین بعد از گذشت ۱۱ سال موفق به دریافت مطالبات معوقه مزدی خود از کارفرما شدند.

شماری از کارگران کارخانه تعطیل شده ابر صنعتی ایران در استان قزوین به خبرنگار ایلنا گفتند: درنهایت بعد از گذشت ۱۱ سال (از سال ۸۹) که به دلیل متوقف بودن روند تولید این واحد صنعتی امکان پرداخت مطالباتمان وجود نداشت، اخیرا با اجرای حکم قضایی موفق به دریافت معوقات مزدی ۱۱ساله خود شده‌ایم.

این کارگران رسمی که با سوابق کاری بین ۲۷ تا ۳۰ سال، پس از تعطیلی این کارخانه (۱۳۸۹) بیکار شده‌اند، گفتند: آن زمان بعد از بازنشستگی تعدادی از همکارانمان، حدود ۲۴ نفر در کارخانه باقی ماندند که علارغم دریافت نکردن حقوق در وضعیت بلاتکلیفی شغلی قرار داشتند.

طبق اظهارات این کارگران؛ از سال‌ها پیش با وجود آنکه کارگران بابت معوقات حقوقی حکم توقیف اموال کارخانه و فروش املاک آن را داشتند اما هیچ دسترسی به کارفرما وجود نداشت به همین دلیل هیچکدام از خریداران به دلیل انباشت بدهی‌های کارفرما به چندین بانک و بیمه تامین اجتماعی، حاضر به خرید این کارخانه نمی‌شدند. در نهایت مهر ماه سال جاری با نظارت نهاد قضایی کارگران توانستند با فروش این املاک به مطالبات قدیمی خود برسند.

بر اساس اطلاعات یکی از کارگران، سوابق بیمه‌ای کارگران باقی مانده این کارخانه که هم اکنون از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، از ۲۷ تا ۳۰ سال است اما به دلایل نامعلومی امکان بازنشستگی برای آن‌ها فراهم نمی‌شود در عین حال به جهت‌ عدم پرداخت حق بیمه از جانب کارفرما، اغلب همکارانی که پیش از تعطیلی کارخانه بازنشسته شدند، بازنشستگی آنها بدون احتساب قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بوده است.

در ادامه این کارگر با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان نسبت به رفع مشکلات کارگران برخی واحدها گفت: در حالی ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از مطالبات خود را با فروش املاک و دارایی‌های کارخانه وصول کردیم که ارزش پول ما بعد از ۱۱ سال به حداقل کاهش یافته بود.

به گفته وی؛ جدا از وصول شدن مطالبات کارگران با فروش همه املاک و مستغلات کارخانه ابر صنعتی، اداره تامین اجتماعی نیز بابت ۹۰۰ میلیون از طلب خود حدود ۲ میلیون ۷۰۰ میلیون تومان وصول کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز