خبرگزاری کار ایران

قبل از خروج پیمانکار، مطالبات مزدی کارگران تونل آزادراه منجیل به رشت پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۸۵

کارگران پیمانکاری پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت می‌گویند که پیمانکار هنوز بابت مطالبات مربوط به ۴تا ۵ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

تعدادی از کارگران پروژه ساخت تونل آزاد راه منجیل به رشت واقع در استان گیلان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۲۰۰ کارگر تحت مسئولیت شرکت پیمانکار اجرای تونل محور منجیل به رشت در آزادراه قزوین به رشت کار می‌کنند که ۴ تا ۵ ماه معوقات مزدی آن‌ها پرداخت نشده است.

کارگران گفتند: مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت و سایر کارگرانی که در این شرکت مشغول کارند، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از خروج پیمانکار دریافت کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ در آخرین تجمعات کارگران و با فشار کارفرمای اصلی (شرکت عطاردیان)، پیمانکار مجاب به پرداخت مطالبات عقب‌افتاده کارگران شد اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

کارگران پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت تصریح کردند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، تقریبا چهار تا ۵ ماه پیش بود که پیمانکار به حساب کارگران واریز کرد اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست.

به گفته وی؛ علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

بر پایه اظهارات این کارگر؛ شرکت پیمانکار به عنوان مجری پروژه در حال جمع‌آوری تجهیزات و ماشین‌آلات خود بدون اتمام کار (ساخت تونل) است و ما کارگران نگرانیم قبل از خروج پیمانکار نتوانیم به مطالبات خود برسیم.

او همچنین اظهار کرد: فعالیت ساخت تونل شماره سه و چهار محور منجیل به رشت در محدوده رودبار چندین ماه است متوقف شده و کارگران کاری برای انجام ندارند، به همین دلیل به جز چند کارگر فنی و نگهبان، کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

به گفته یکی دیگر از کارگران؛ بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران طی چندماه گذشته چندین تجمع اعتراضی برپا کرده‌اند که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران پروژه تونل آزادراه منجیل را دادند اما با گذشت ماه‌ها از این موضوع، هنوز پرداخت معوقات مزدی کارگران به صورت کامل برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه معترضان به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر که هر کدام از یک نقطه از کشور به رودبار سفر کرده‌اند مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در پروژه پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت، دلیل افزایش مشکلات در پرداخت حقوق کارگران را سوءمدیریت پیمانکار دانست و در ادامه گفت: عدم پیشرفت پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل باعث شد مجری پروژه تغییر کند.

او با بیان اینکه ما کارگران پیمانی پروژه ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت خواستار آن هستیم تا شرکت «عطاردیان» در مقام کارفرمای اصلی چاره‌ای برای تامین منابع مالی این پروژه عمرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار بکند، در پایان افزود: انتظار داریم قبل از خروج پیمانکار از پروژه آزادراه منجیل همه مطالبات کارگران پرداخت شود چراکه ما کارگران دست‌مان به جایی بند نیست و بدور از خانواده‌هایمان در غربت مشغول کاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز