خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان احیای فرصت‌های شغلی از بین رفته/ فرصت‌های شغلی همچنان نابود می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۴۲۳

دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان احیای فرصت‌های شغلی شد که در دوران کرونا نابود شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، سرمایه‌گذاری  در حوزه اشتغال و حمایت‌های اجتماعی می‌تواند از شکاف بیشتر طبقاتی که در دوره کرونا تشدید شده، جلوگیری کند. اثرگذاری مثبت این موضوع در تمامی کشورها قابل مشاهده خواهد بود اما تاثیرات آن در کشورهای کمتر توسعه‌یافته بیشتر مشهود خواهد بود. 

به گفته آنتونیو گوترش (دبیرکل سازمان ملل متحد)، ویروسی به نام کرونا سبب شد تا آسیب‌های مالی فراوانی بر پیکره روابط کار در سطح جهان وارد شود. توسعه و بهبود روابط کار در کشورهای پیشرفته به بودجه ۹۸۲ میلیارد دلاری احتیاج دارد؛ همچنین کشورهای با درآمد کم یا با درآمد متوسط به ۱۰۲ تریلیون دلار احتیاج دارند تا زمینه توسعه شغلی را فراهم کنند.  

کشورهای توسعه‌یافته در حوزه ارائه خدمات اجتماعی تمرکز کرده‌اند؛ به عبارت دیگر، دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی بدون ارائه خدمات اجتماعی همگانی میسر نیست.

در دوران پاندمی کرونا، تعداد فقرا در سطح جهان از ۱۱۹ میلیون به ۲۲۴ میلیون نفر رسیده است. کرونا نه تنها تعداد فقرا را افزایش داد بلکه بر ثروت میلیاردها نیز افزود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ثروت سرمایه‌داران از ماه «مارس» تا «سپتامبر» ۲۰۲۰ حدود ۴ تریلیون دلار افزایش یافته است. 

تخمین زده می‌شود، ۲۵۵ میلیون فرصت شغلی کارگران تمام وقت در سال ۲۰۲۰ از بین‌رفته است؛ این میزان معادل ۸.۸ درصد از کل ساعات کاری در جهان است. از بین رفتن ۲۵۵ میلیون فرصت شغلی به معنای نابودی ۳.۳ تریلیون دلار درآمد کارگران در سطح جهان است. کارشناسان حوزه کار پیش‌بینی می‌کنند، ۷۵ میلیون فرصت شغلی تا پایان سال ۲۰۲۱ و ۲۳ میلیون فرصت شغلی دیگر تا پایان سال ۲۰۲۲ از بین‌خواهد رفت. 

بخش‌های دولتی و خصوصی باید از منابع مالی مختلف برای سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال استفاده کنند تا جهان در مسیر نیل به اهداف توسعه پایدار قرار گیرد و خطرات روزافزونی که اشتغال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاهش یابد. 

سرنوشت جمعیت کثیری از نیروی کار سراسر جهان درگرو توسعه برنامه‌های انسان‌محور است. این برنامه‌ها برای بهبود استانداردهای زندگی مردم ضروری است؛ همچنین به آنها کمک می‌کند تا چالش‌های دنیای کار را که به سرعت در حال تغییر است، کنترل کنند. 

دبیرکل سازمان ملل متحدد، خواستار ایجاد حداقل ۴۰۰ میلیون فرصت شغلی است. بسیاری از کودکان و زنان در جهان تحت پوشش هیچ خدمات اجتماعی نیستند، گوترش از دولت‌ها می‌خواهد تا این افراد نیز از حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز