خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح کرد؛

مهارت‌آموزی در بخش خصوصی تسهیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۹۲۲

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در نشست با اعضای هیئت مدیره کشوری و برخی روسای استانی کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بر تسهیل زمینه‌های نقش آفرینی مبتنی بر آمایش سرزمین در حوزه مهارت آموزی برای بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلاحسین حسینی نیا در دیدار با اعضای هیئت مدیره کشوری و برخی روسای هیات مدیره استانی کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای دیدار و از تسهیل زمینه‌های نقش آفرینی مبتنی بر آمایش سرزمینی در حوزه مهارت آموزی برای بخش خصوصی خبر داد. 

وی در این دیدار با تأکید بر حرکت سازمان از سوی تصدی‌گری به حکمرانی، گفت: در این نوع نگاه، آموزش توسط مردم و برای خود آنان صورت می‌گیرد که نیاز به الزاماتی دارد. 

او در ادامه با اشاره به اهمیت خلاقیت و هوشیاری کارآفرینانه با نگاه به نیازهای جغرافیایی گفت: آموزش در حکم کالایی ارزشمند، مشتری زیادی را دارد و خلاقیت، نبوغ و تیزهوشی زیادی را می‌طلبد تا با کارآفرینی توأم با هوشیاری منجر شود.  کانون در واقع علاوه بر نقش آموزشی به نوعی بنگاه‌های اقتصادی مشابه تعاونی‌ها هستند که رقابت پذیری، ریسک‌پذیری اقتصادی، به روز بودن و همراه با تکنولوژی پیش رفتن از خصوصیات بارز آن‌هاست. آموزشگاه‌های آزاد در حال حاضر در محله گذار هستند و تغییر نگاه بنیادی در آن‌ها ضروری است که بی‌تردید اولین قدم تقویت آموزش‌های مهارتی، رقابت‌پذیری وعدم موازی کاری توسط آموزشگاه‌ها با توجه ویژه به آمایش سرزمین است. 

حسینی‌نیا بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای خروج از نقش تصدی‌گری و تقویت نقش حاکمیتی خود، زمینه را برای ارائه آموزش‌های مهارتی توسط بخش خصوصی تسهیل می‌کند و با در اختیار قرار دادن مربیان زمینه را برای ارائه آموزش‌های نوین بخش خصوصی مهیا می‌سازد. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه گفت: در سال ۲۰۳۰ یک میلیارد نفر در دنیا نیاز به آموزش و بازآموزی دارند و این موضوع روی آوردن به آموزش‌های نوین نظیر رایانش ابری، کلان داده (Big Data)، اینترنت اشیا و… را به ویژه در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای الزامی می‌کند. 

حسینی نیا، با اشاره به قانون‌عدم منع برای مشاغل مشروع، گفت: براین اساس اصل بر راستی آزمایی بنا شده است و برای تسهیل در کسب و کار، ظرف مدت سه روز مجوز کار صادر می‌شود و چنانچه خلاف این موضوع در بررسی‌های بعدی ثابت شد، با این دسته از کسب و کارها و آموزشگاه‌ها در حکم ترک فعل برخورد قانونی می‌شود.  راه حل اصلی برای موفقیت در این امر ارتقای مدیریت آموزشگاه، تقویت رقابت‌پذیری آن‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز