خبرگزاری کار ایران

افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۴۰۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین توضیح داد: سهم تعاون از اقتصاد کشور رقم بسیار پایینی است و باید برای افزایش آن طبق اسناد بالادستی اقدام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی مدیر  گفت: سهم تعاون از اقتصاد کشور رقم بسیار پایینی است و باید برای افزایش آن طبق اسناد بالادستی اقدام شود. 

وی در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان قزوین با تبریک هفته تعاون، افزود: قرار بود در پایان برنامه ششم توسعه، تعاون سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد کشور داشته باشد همان نقشی که شهید بهشتی بر آن تاکید داشته‌اند. 

وی افزود: بعدها نیز بر مردمی کردن اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری تاکید شد ولی نمی‌توان اقتصاد مردمی را بدون بسط و تجلی در توده‌ها و اقشار فرودست و پایینی جامعه اجرا کرد. 

گروسی گفت: امروز متاسفانه سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور نهایتا ۳.۵ یا چهار درصد بوده که بسیار رقم پایین و ناچیزی است. 

وی افزود: درحالیکه سند بالادستی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود اما در جریان اجرا یک مجموعه انقلابی، تصمیم گرفت وزارتخانه تعاون را منحل کرده و به همراه دو وزارتخانه طویل دیگر شامل وزارتخانه رفاه و کار که امور یک جامعه زحمتکش و فرهیخته کشور را تمشیت می‌کرد یکی شود. 

گروسی افزود: عرایض من سیاسی نیست ولی از خسارتی که این تصمیم به کشور زد باید چهار سریال گاندو ساخته شود. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: به کجا رسیده‌ایم که امروز ضریب جی دی پی در کشور به ۴۳ تا ۴۷ صدم درصد رسیده که یک فاجعه است ولی متاسفانه به آن توجه نمی‌شود. 

وی با اشاره به اقدامات انقلاب و جهادی صورت گرفته در این اداره کل، گفت: برای تعیین تکلیف تعاونی‌های راکد استان اقدام کردیم و ۲ هزار و خرده‌ای تعاونی را به ۸۵۰ مورد رساندیم چون صرفا عددسازی و رقم بود. 

گروسی گفت: در حوزه تعاونی‌های مشکل دار در حوزه مسکن تعاونی امروز تنها ۴۸ واحد تحویل نشده داریم و تعاونی‌ها از نظر اجرا و اقدام مشکل ندارند و ۱۸ هزار و خرده‌ای مسکن را به متقاضیان تحویل داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز