خبرگزاری کار ایران

علارغم دستور دستگاه قضایی هنوز قند یاسوج فعال نشده/ مسئولان کمک کننند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۱۵

به گفته کارگران کارخانه قند یاسوج علارغم دستور دستگاه قضایی برای بازگشایی کارخانه قند یاسوج، هنوز فعالیت این کارخانه آغاز نشده و کارگران منتظر بازگشت به کار خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه قند یاسوج از وضعیت نامعلوم این واحد تولیدی علارغم دستور دستگاه قضایی کشور برای بازگشایی این واحد تولیدی انتقاد کردند.

یکی از کارگران قند یاسوج در این‌باره گفت: بعد از سفر اسفند ماه سال گذشته آیت‌الله رئیسی (رئیس سابق دستگاه قضایی کشور) به کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از کارخانه قند یاسوج، ایشان سریعا دستور آغار بکار کارخانه قند یاسوج را با ابطال پرونده واگذاری غیرقانونی این واحد تولیدی به بخش خصوصی و بازگشت بکار کارگران قدیمی صادر کردند که متاسفانه علارغم ابطال پرونده واگذاری هنوز هیچ اقدامی از سوی سهامدار کارخانه که یکی از بانکهای خصوصی است، انجام نشده.

به گفته وی، کارخانه قند یاسوج از دی ماه سال۹۵، به دلیل وجود برخی مشکلات به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد که در نتیجه آن کارخانه تعطیل و کارگران آن بیکار شدند.

او در توصیف وضعیت کارگران بیکار شده این واحد تولیدی افزود: حدود ۳۰۰ کارگر قراردادی شاغل در این کارخانه که هم اکنون بیکار هستند، در تمامی این سال‌ها منتظر ازسرگیری مجدد فعالیت کارخانه بوده‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از ماشین آلات، تجهیزات و ابزار کار کارگران به عنوان ضایعات فروخته شده و بخش دیگری به سرقت رفته‌است، گفت: کارگران تمام تلاش خود را برای ابقای کارخانه و فعالیت مجدد آن بکار گرفته‌اند اما بانک سهامدار با مانع تراشی قصد همکاری را ندارد و برخلاف دستور دستگاه قضایی کشور عمل می‌کند.

به گفته این فعال کارگری، زمانی کالای تولیدی این کارخانه به دلیل وجود تجهیزات خوب و نیروی کار ماهر از مرغوبیت و بازار خوبی برای فروش برخوردار بوده است.

او گفت: در سال‌های گذشته تجمعات زیادی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و کارگران در مقابل نهادهای مختلف دولتی برگزار کرده‌ایم. دلیل اعتراض چند ساله کارگران این کارخانه واگذاری غیراصولی کارخانه قند یاسوج بود که سال ۹۵ بدون اطلاع کارگران که سهامدار ۲۳ درصد از کارخانه هستند، انجام شد.

این کارگر کارخانه قند یاسوج با اشاره به اینکه مسئولان باید به وضعیت این کارخانه و کارگرانش رسیدگی کنند، در خاتمه افزود: در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای ایجاد اشتغال و بازگرداندن تولید به این کارخانه خریدار این کارخانه است، بنابراین باتوجه به اینکه شرکت قند یاسوج تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم است و زمینه اشتغال حدود ۵۰۰ کارگر را دارد، از مسئولان تقاضا داریم درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگرانی که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز