خبرگزاری کار ایران

جلسه هیات اجرایی خانه‌های کارگر قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۱۶

جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه کارشهر صنعتی البرز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) در نشست هیئت اجرایی این خانه با اشاره به اینکه کارگران و بازنشستگان مظلوم‌ترین و نجیب‌ترین قشر جامعه هستند، اظهار داشت: از وزیر کار و بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که برای واکسینه کردن کارگران زحمتکش که در خط مقدم اقتصاد کشور قرار دارند، چاره اندیشی کنند.

او گفت: کارگران از بدو شروع ویروس کرونا همچنان در محل کار خود حاضر بوده و به هیچ عنوان  فعالیت شغلی خود را متوقف نکرده‌اند و حتی در شرایط بحرانی کرونای کشور، این تنها کارگران بودند که در خط مقدم تولید همچنان در صحنه باقی مانده‌اند.

این فعال کارگری با بیان اینکه از وزیر کار انتظار داریم در ارتباط با تغییر و جابجایی معاونان خود و مدیران کل استانی زیرمجموعه وزارت کار دقت لازم را داشته و از افراد خادمی بهره بگیرد که مشکلات در حوزه روابط کار را بشناسد، افزود: آقای عبدالملکی قبل از گرفتن رای اعتماد از مجلس گفته بودند به هیچ عنوان با سفارش افراد خاص و از سوی ارگان و نهاد دولتی و تشکل‌هایی برای عنوان مدیرکل استانی استفاده نخواهد کرد و فقط به توانایی و پاکدستی و مدیر بودن آن شخص مدنظر قرار خواهد داد.

عیدعلی کریمی دربخش پایانی این جلسه قبل از تشکیل کلاس قانون کار توسط خانه کارگر مرکز به ریاست علیرضا محجوب یادآور شد: این کلاس‌ها بسیارخوب هست و برای کلیه تشکل‌های کارگری به ویژه برای آن دسته از عزیزانی که به عنوان نمایندگان کارگران در هیئت‌های تشخیص و هیئت‌های حل اختلاف حضور دارند و همچنین برای اعضای هیئت اجرائی خانه کارگر الزام‌آور است.

او در ادامه درباره تشکیل کلاس‌های قانون کار گفت: از جمله مشکلات عمده جامعه ما که کارگران و صاحبان مشاغل با آن‌ها رو برو هستند قوانین مربوط به قانون کار، رابطه بین کارفرما و کارگر و نحوه بستن قرارداد‌های کاری و امور مربوط به بیمه و تأمین اجتماعی است که اغلب اوقات، عدم آشنایی به قوانین مربوطه، خواسته یا ناخواسته باعث تضییع حقوق کارگر یا کارفرما می‌شود. قانون تأمین اجتماعی مسئولیت‌های متعدد و گوناگونی را برای کارفرمایان به وجود می‌آورد که نداشتن آگاهی و شناخت کافی از آن‌ها می‌تواند تبعات حقوقی و کیفری و زیان مالی برای کارفرمایان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز