خبرگزاری کار ایران

تاسیس تشکل‌های صنفی کارگری در منطقه پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۴۲

جلسه رسیدگی به وضعیت کارگران منطقه پارس جنوبی تشکیل و درباره شکل‌گیری تشکل‌های کارگری تصمیماتی گرفته شد.

به گزارش ایلنا، جلسه رسیدگی به وضعیت کارگران منطقه پارس جنوبی صبح چهارشنبه (سوم شهریورماه) با حضور ابوالفضل اشرف‌منصوری (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران)، نمایندگان کارگری و مدیران حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی عسلویه، کنگان و سیراف در پالایشگاه دهم برگزار شد.

 روسای اداره کار شهرستان‌های حاضر در جلسه، گزارشی از وضعیت کارگران در حوزه‌های خود ارائه دادند و قوانین حاکم در منطقه را یادآوری کردند. 

 نمایندگان کارگران به شرایط اقلیمی، وضعیت اسکان، دستمزد و مرخصی اعتراضاتی وارد کردند. همچنین  از تبعیض آشکار میان کارگران، مدیران و کارفرمایان سخن گفتند.

اشرف منصوری با اشاره به تاریخچه‌ شکل گیری نهادهای مردمی و تشکلات صنفی کارگری، تصریح کرد: کارگران، ارزشمندترین سرمایه‌های کشور هستند. تامین و جلب رضایت قشر کارگر از اوجب واجبات است. اگر حق و منافعی از کارگران ضایع شده باشد، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران بر خود لازم می‌داند  تمام قد در حفظ و احقاق حق ایشان تلاش و سعی مضاعف کند تا حصول نتیجه به عمل آید. 

در این جلسه تصیم گرفته شد تا نمایندگان کارگری به منظور ایجاد ساختاری نظام‌مند و حقوقی  با حمایت و راهنمایی کانون عالی اقدام به تشکیل انجمن‌های صنفی تخصصی کنند. همچنین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر، ادارت کار شهرهای این استان و مدیران وزارت نفت موظف هستند تا امکاناتی مثل تجهیزات اداری و دفتری، بودجه اولیه و مکانی برای دفتر در اختیار انجمن‌های صنفی قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز