خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین مطرح کرد؛

حل مشکل بیکاری جوانان نیازمند تغییر در فرهنگ کار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۲۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: رفع بیکاری از رسالت‌های اصلی مسئولان است ولی حل اساسی آن به تغییر در فرهنگ کار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین) گفت: رفع بیکاری از رسالت‌های اصلی مسئولان است ولی حل اساسی آن به تغییر در فرهنگ کار نیاز دارد. 

رضا گروسی افزود: جویندگان کار در استان بیشتر جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که به دلیل فقدان مهارت کافی نمی‌توانند از فرصت‌های شغلی ایجاد شده بهره‌مند شوند. 

وی گفت: با توجه به این موضوع، تقویت مهارت آموزی گره‌گشای ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه است و باید نیروی جوان و بیکار به سمت فراگیری مهارت مورد نیاز بازار کار هدایت شوند. 

گروسی عنوان کرد: در این راستا با سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین، برنامه ریزی‌های لازم برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان صورت گرفته است تا جوانان با کسب مهارت‌های لازم برای تصدی فرصت‌های شغلی اقدام کنند. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز کاریابی در استان قزوین، گفت: در چهار ماه سال جاری، سه هزار و ۶۴۷ نفر از جویندگان کار در مراکز خدمات اشتغال و کاریابی استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۳۷ نفر معادل ۷۵ درصد مرد و ۹۱۰ نفر معادل ۲۵ درصد زن بوده اند. 

وی ادامه داد: از تعداد جویندگان ثبت نام شده، هزار و ۳۵ نفر معادل ۲۸ درصد دارای مهارت و ۲ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۷۲ درصد فاقد مهارت بوده‌اند که این مهم، ضرورت توجه بیش از پیش جوانان جویای کار به امر مهارت آموزی را نشان می‌دهد. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در این مدت، هزار و ۴۷۲ نفر از ثبت نام کنندگان با همکاری دفاتر کاریابی و مراکز اشتغال استان به کار گمارده شده اند. 

گروسی به مدیران کاریابی‌ها توصیه کرد: اطلاعات کافی در خصوص شاخص‌های شهرستان از جمله جمعیت فعال شهرستان، تعداد بیکاران، فرصت‌های شغلی، تعداد شاغلان، نرخ بیکاری شهرستان، عمده کارگاه‌های دارای فعالیت اقتصادی را در شهرستان داشته باشند تا بتوانند برای معرفی جویندگان کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برنامه ریزی صحیحی ارایه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز