خبرگزاری کار ایران

کارگران میانماری به سوی فقر سوق داده می‌شوند/ کرونا و کودتا بلای جان مزدبگیران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۳۹۶

پس از به قدرت رسیدن ارتش در میانمار، بازار کار این کشور با بحران اساسی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، برآوردهای به عمل آمده از سوی این نهاد نشان می‌دهد، شرایط بازار کار در میانمار از زمان به قدرت رسیدن ارتش در فوریه سال ۲۰۲۱ با بحران عظیمی روبرو شده است. 

میزان اشتغال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، حدود ۶ درصد کاهش یافته، این میزان معادل نابودی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی است. شش ماهه نخست سال ۲۰۲۱.۱۴ درصد از ساعات کاری تمامی کارگران کاهش یافته، این زمان معادل ساعات کاری حداقل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر تمام وقت است. 

زنان نسبت به مردان بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند و ساعات کاری و فرصت‌های شغلی زنان با قدرت گرفتن ارتش به شدت متزلزل شده است. 

پیش از کودتای ارتش، مشاغل این کشور آسیایی به دلیل پاندمی کرونا دچار بحران شدند و با قدرت‌گرفتن ارتش به مرز نابودی رسیدند. وضعیت معیشتی کارگران به هیچ وجه مناسب نیست و مزدبگیران در معرض شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار دارند. 

با تمام این تفاسیر، برآوردها نشان می‌دهد، وضعیت اشتغال در نیمه اول سال جاری به سرعت به سوی زوال و انحطاط گام برمی‌دارد و بسیاری از مردم میانمار را به سوی فقر می‌دهد. 

همه بخش‌های اقتصادی از جمله ساخت و سازها، پوشاک، گردشگری و هتل‌داری بیشترین آسیب را دیده‌اند. در نیمه اول سال ۲۰۲۱، اشتغال در این بخش‌ها به ترتیب ۳۵.۳۱ و ۲۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز