خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران لوله‌سازی خوزستان برای مشخص شدن وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۸۴۱

۲۵ کارگر باسابقه که هم‌اکنون تنها بازماندگان کارخانه تعطیل شده لوله‌سازی خوزستان در اهواز محسوب می‌شوند، از مسئولان می‌خواهند به وضعیت کارخانه وپرداخت مطالباتشان کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه لوله‌سازی خوزستان گزارش دادند؛ از مجموع کارگران شاغل در کارخانه لوله‌سازی خوزستان بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه، تنها ۲۵ نفر باقیمانده‌اند که به دنبال وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات خود هستند.

این کارگران که سوابق کار آن‌ها بیش از ۱۰ سال است، در ادامه گفتند: این واحد قبل از تعطیلی حدود ۷۰۰کارگر رسمی و قراردادی شاغل داشت که در اوایل دهه ۸۰ بعد از واگذاری آن به بخش خصوصی به مرور فعالیت کارخانه با افزایش مشکلات؛ متوقف و در نتیجه شماری از کارگران بیکار و شمار دیگری بازنشسته شدند و فقط ۲۵ کارگر با سوابق پایین‌تر باقی ماندند که هم اکنون وضعیت مشخصی ندارند.

کارگران لوله‌سازی اهواز اظهار داشتند: مالکان اصلی که بخش خصوصی هستند، چندین سال است کارخانه را به همراه کارگرانش رها کرده و هم‌اکنون کارگر باقی‌مانده فقط حضور و غیاب می‌شوند.

آن‌ها با بیان اینکه مطالبات‌شان تنها محدود به وضعیت کارخانه و بلاتکلیفی شغلی‌شان نمی‌شود، افزودند: کارگران این کارخانه مطالبات معوقه زیادی طلبکارند در عین حال در شرایط فعلی هر چند ماه یکبار حقوق دریافت می‌کنند که آنهم کامل نیست و به صورت علی‌الحساب داده می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه مدیرعامل این کارخانه قصد دارد با تخریب وفروش تجهیزات و ماشین آلات کارخانه لوله‌سازی، آن را به داروسازی وچند واحد دیگر تغییر کاربری دهد، افزودند: ما کارگران مخالفتی با احداث کارخانه با تولیدات جدید نداریم بلکه نگرانی ما تخریب لوله‌سازی به بهانه تغییر کاربری است که همه جوانی خود را برای حفظ و نگهداری آن گذاشته‌ایم.

آن‌ها مدعی هستند؛ کارفرما می‌تواند با حفظ کارخانه لوله‌سازی و ماشین آلات آن؛ بخشی از املاک این واحد صنعتی را برای ساخت واحد جدید استفاده کند. در واقع هدف کارفرما با ارائه این طرح جدید تخریب کارخانه لوله‌سازی برای ساخت واحد جدید و فروش ماشین آلات آن برای پرداخت بدهی کارخانه به کارگران و سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی است.

این کارگران با بیان اینکه کارگران لوله‌سازی اهواز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اقدام کارفرما و محقق کردن مطالباتشان انجام می‌دهند، افزودند: سالهاست کارگران با درک شرایط کارخانه از دریافت کامل مطالبات معوقه خود گذشته‌اند. این مطالبات شامل حقوق، عیدی و سنوات می‌شود که کارفرما زمانی  آن را به مرور به حساب کارگران واریز کرد درحالی‌که ارزش واقعی خود را ازدست داده بود.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت کارخانه لوله‌سازی است.

آن‌ها در خاتمه تاکید کردند: این واحد تولیدی امکان راه‌اندازی مجدد را دارد. در صورتی که این کارخانه با حمایت مسئولان شروع به کار کند دست‌کم ۴۰۰ تا ۶۰۰ کارگر به‌صورت مستقیم در آن مشغول کار خواهند شد.

گفتنی است این کارگران در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان استانی به شرایطی که کارخانه لوله‌سازی به وجود آمده، روز گذشته (چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه) در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز