خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران از دولت آینده؛

بعد از سی سال بیمه‌پردازی، با کمک بیمه‌های تکمیلی هزینه‌های درمان را می‌پردازیم/ کارگران با کوچکترین اعتراضی اخراج می‌شوند!

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۱۵

نایب رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور می‌گوید: ما سی‌سال حق بیمه می‌دهیم اما آنطور که باید و شاید تحت حمایت قرار نمی‌گیریم. سیستم درمانی ما باید بتواند نیازهای ما را فراهم کند نه اینکه ما خودمان با پرداخت هزینه‌های سنگین بیمه تکمیلی، از پس هزینه‌های درمان بربیاییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قلی شادبخش (نایب رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور) در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران از رئیس‌جمهور آینده چیست، گفت: مهم‌ترین مطالبه‌ی ما رفع تبعیض بین بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری است. 

وی افزود: همانطور که دولت از صندوق‌های کشوری و لشگری حمایت کرده و برای آن‌ها ردیف بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته است، ما نیز انتظار داریم همین کار را برای ما انجام دهد. ضمن اینکه دولت آینده باید بدهی‌های خود را با سازمان تامین اجتماعی صاف کند تا از آسیب و ورشکستگی این صندوق در آینده جلوگیری کند. 

شادبخش با اشاره به وضعیت بد معیشتی کارگران و بازنشستگان گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما تورم شدید و کاهش قدرت خرید حقوق‌بگیران است. حتی باوجود اینکه امسال با متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان افزایش پیدا کرد اما همچنان به خاطر تورم افسارگسیخته این دستمزد کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. 

نایب رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با بیان اینکه امروز سفره‌ی کارگران کوچکتر از قبل شده است، افزود: کارگران امروز با حقوق دومیلیون و ششصدو پنجاه هزارتومان و حتی با احتساب دریافت تمام مزایای مزدی و دریافت حقوق ۴میلیون تومان نیز نمی‌توانند از پس هزینه‌های زندگی بربیایند. با این حقوق نمی‌شود حتی یک سوم هزینه‌های زندگی را تامین کرد. 

شادبخش با اشاره به ناتوانی کارگران برای تامین مسکن گفت: تامین مسکن امروز یکی از بزرگترین مشکلات کارگران است. اگر در خانواده‌ای دو نفر کار کنند، یکی از حقوق‌ها برای اجاره خانه می‌رود، حالا فرض کنید اگر تنها یک حقوق‌بگیر در خانواده باشد آن فرد چطور می‌تواند از پس همه‌ی هزینه‌ها بربیاید؟! در چنین شرایطی کارگران چگونه می‌توانند به آینده امیدوارم باشند؟ 

نایب رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به هزینه‌های بالای درمان گفت: ما سی‌سال حق بیمه می‌دهیم اما آنطور که باید و شاید تحت حمایت قرار نمی‌گیریم. سیستم درمانی ما باید بتواند نیازهای ما را فراهم کند نه اینکه ما خودمان با پرداخت هزینه‌های سنگین بیمه تکمیلی، از پس هزینه‌های درمان بربیاییم. 

وی همچنین با اشاره به اهمیت سه جانبه‌گرایی گفت: ما از دولت آینده رعایت سه جانبه‌گرایی را انتظار داریم. کارگران باید بتوانند به عنوان شرکای اجتماعی در تصمیمات مربوط به خود سهم به‌سزایی داشته باشند. 

شادبخش خاطرنشان کرد: در کنار همه‌ی این مسائل دولت باید در جهت بهبود وضعیت اشتغال اقداماتی اساسی انجام دهد. امروز امنیت شغلی پایین است و تعداد بیکاران بالا، همین وضعیت شرایط را برای کارگران بسیار سخت‌تر از قبل کرده است. به طوری که کارگران با کوچکترین اعتراضی اخراج می‌شوند و به راحتی جای آن‌ها را فرد بیکار دیگری می‌گیرد. مجموع این شرایط بر کارگران فشار مضاعفی وارد کرده و قدرت چانه‌زنی آن‌ها را کاهش داده است. ما بهبود این شرایط را از دولت آینده انتظار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز