خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران پارس پامچال از ادامه تاخیر در پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۹۰

کارگران کارخانه پارس پامچال از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته کارگران، پرداخت حقوق کارگران در گرو وصول دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول وثیقه شده کارخانه از یک نهاد دولتی است.

کارگران کارخانه پارس پامچال با بیان اینکه هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت می‌کنند، به خبرنگار ایلنا گفتند: کارفرما در یک نهاد دولتی مبلغ دو میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان وثیقه دارد و از قرار معلوم پس داده نمی‌شود. پرداخت مطالبات ما کارگران در گروه بازپرداخت این طلب است هرچه به کارفرما اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان کارخانه صحبت کرده‌ایم، افزودند: مدیران کارخانه همواره اذعان دارند که این واحد تولیدی چندین سال است دچار مشکلات مالی است و امکان دادن به موقع حقوق را ندارند.

به گفته یکی از کارگران؛ فعالیت کارخانه پارس پامچال از سال پیش به دلیل مشکلات مالی به حداقل کاهش یافته است. کارفرما می‌گوید در صورتی که مسئولان کمک کنند و پول وثیقه شده کارخانه را به مجموعه بازگرداند، فعالیت این واحد تولیدی افزایش می‌یابد و مطالبات کارگران هم پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر جدا از ۵ ماه معوقات مزدی، کارگران در زمینه پرداخت حق بیمه نیز با مشکل روبرو هستند، افزود: در حال حاضر با مساعدت تامین اجتماعی، کارفرما حق بیمه کارگران را به صورت اقساطی پرداخت می‌کند. با این حال حدود ۷ ماه پرداخت حق  بیمه کارگران به تامین اجتماعی به تاخیر افتاده است.

وی ضمن بیان اینکه علی‌رغم  پیگیری کارگران، هیچ مسئولی در قزوین و شهرستان البرز به جدیت برای رفع کامل مشکلات این واحد صنعتی اقدام نمی‌کند، افزود: مسئولان استانی و شهرستانی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشکلات کارگران را رفع کنند. بارها دیده یا شنیده‌ایم اگر مشکلی از یک واحد تولیدی در قزوین موقتا یا به‌طور کامل رفع شده با دخالت مستقیم مسولان بالادستی  بوده که با مطالبه‌گری کارگران با جدیت به رفع مشکلات کارگران پرداخته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی و مدیریت شرکت پارس پامچال باید جوابگوی کارگران زحمتکش این واحد صنعتی باشند، گفت: بی‌توجهی به کارگران در این شرکت باعث لطمه وارد آمدن به محوری‌ترین قطب صنعت کشور در زمینه تولید انواع رنگ و استان قزوین شده است که باید مسئولان کشور و استان جلوی این نابسامانی را بگیرند هرچند ما کارگران از پیگیری مسئولان دولتی مستقر در قزوین قطع امید کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز