خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران شرکت‌های هلدینگ داروگر از رئیس قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۸۲۲

کارگران شرکت‌های هلدینگ داروگر با رسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه از وی برای حل مشکلات خود کمک خواستند.

به گزارش ایلنا، متن نامه به این شرح است: 

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام 

احتراما پیرو بازدید مورخ ۱۹ اردیبهشت۱۴۰۰ حضرتعالی و هیئت همراه از کارخانه مواد خوراکی کیوان در استان همدان، به استحضار می‌رساند که این کارخانه در حال حاضر زیرمجموعه هلدینگ بزرگ داروگر است که این هلدینگ توسط شخصی بنام بیژن اسمعیلی به عنوان مدیرعامل، مدیریت می‌گردد. 

همچنانکه در کارخانه کیوان در استان همدان، گوشه‌ای از آن را ملاحظه فرمودید، سوءتدابیر سیاست‌گذاری و راهبری در کلیه ابنای حوزه هلدینگ داروگر به چشم می‌خورد و براساس اطلاعات موثق و مطمئن اثبات گردیده که شرایط فعلی کلیه کارخانجات و شرکت‌های هلدینگ داروگر از جمله: 

۱– شرکت کف در بزرگراه فتح (جاده‌قدیم‌کرج) 

۲– کارخانه تولی‌پرس قزوین

۳– کارخانه صابون‌سازی‌یاس خرمشهر

۴– کارخانه کیوان همدان

۵– کارخانه روغن‌نباتی‌جهان زنجان

۶– کارخانه چاپ و سیلک گیلان

۷- کارخانه کیمیای ایران در اصفهان

۸- شرکت پودر داروگر واقع در شهرصنعتی‌اشتهارد

۹– شرکت پخش داروگر

و

تعداد ۸ شرکت دیگر به اضافه

ساختمان بزرگ هلدینگ داروگر واقع در تهران روبروی پارک ملت

جناب آقای رئیسی بزرگوار، مجموعه هلدینگ داروگر در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه۹۰ در اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی، از پیکره بنیاد شهید جدا و در بورس برای فروش عرضه شده و به آقای بیژن اسمعیلی واگذار گردید. 

نویسندگان این نامه سپس به تأسیس شرکتی با عنوان کیوان‌تجارت پاسارگاد، اشاره کردند: کلیه خریدهای مواد اولیه و تجهیزات و اصولاً کلیه معاملات هلدینگ داروگر را با نام شرکت کیوان‌تجارت‌پاسارگاد انجام شده. 

مطابق ادعای کارگران از قرار معلوم هلدینگ داروگر بیش‌از هزار میلیارد تومان به شرکت کیوان‌تجارت‌پاسارگاد بدهکار شد و دارایی‌های غیرمنقول هلدینگ داروگر به ظاهر برای پاس‌کردن بدهی‌ها، به نام شرکت کیوان‌تجارت‌پاسارگاد منتقل شدند و با این کار در واقع املاک و کارخانجات سهامی‌عامی که بنام مردم بود بابت بدهی به این شرکت منتقل شدند. 

در ادامه این نامه آمده است: اینگونه عملاً سهام در دست مردم را نابود و دارایی‌های هلدینگ داروگر را شخصی نمودند و ظرف چند سال همه شرکت‌ها و کارخانجات فوق را تعطیل و نیمه‌تعطیل نموده و کارگران و کارمندان زحمتکش این واحدها را بیکار نمودند. 

در این نامه همچنین اعلام شده که حق بیمه‌های پرسنل به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت نشد و عدم پرداخت مالیات به دولت، شرایطی را بوجود آورد که مجموعه هلدینگ داروگر را در چندساله مدیریت خود، با بدهی بسیار سنگین مواجه و این هم زخمی عمیق‌تر بر پیکر نحیف‌شده هلدینگ داروگر تحمیل نموده است. 

نویسندگان این نامه در ادامه به وضعیت کارخانه صابون یاس خرمشهر به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های هلدینگ داروگر هم اشاره کردند؛ کارخانه‌ای که بزرگترین کارخانه صابون‌سازی خاورمیانه محسوب می‌گردید. بر این اساس بدهی بانکی این واحد موجب شد که بانک با توسل به قانون، با فروش کارخانه صابون یاس خرمشهر از طریق مزایده، عملاً این کارخانه را از هلدینگ داروگر جدا کند. 

نکته قابل مشاهده در نتیجه این اقدامات مشاهده تابلویی در سردرب کارخانه کف (داروگر) واقع در بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) است که بر روی این تابلو نوشته‌ای با این مضمون درج شده است که: این کارخانه متعلق به شرکت کیوان‌تجارت‌پاسارگاد است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز