خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران روی حضور محجوب در مجلس حساب باز کرده‌اند/ وقت گرفتن از نمایندگان مجلس برای کارگران بسیار سخت شده است/ کمک دبیرکل خانه کارگر به ده‌ها شرکت دارای بحران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۲۲۴

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران و رئیس محور جنوب غرب این نهاد، گفت: به آقای بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس عرض کرده بودم که آقای محجوب در دسترس‌تر بودند و هر زمان بدون نامه‌نگاری و تشریفات حاشیه‌ای، امکان مراجعه به ایشان وجود داشت.

علیرضا فتحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رسیدگی دبیرکل خانه کارگر به مشکلات کارگران محور جنوب غرب تهران، گفت: «آقای محجوب در دورانی که در مجلس حضور داشت، شنبه‌ها به خانه کارگر اسلامشهر می‌آمد. ایشان هم به مشکلات کارگران شرکت‌ها رسیدگی می‌کرد و هم با فرمانداری این شهرستان به صورت مستمر در ارتباط بود تا به شکل مستقیم از طریق ستاد رفع موانع تولید در جریان رسیدگی به مشکلات قرار گیرد.» 

وی افزود: «رجوع به گذشته نشان می‌دهد که آقای محجوب در حل مشکلات شرکت‌های کیان‌تایر، ایران خودرو دیزل، حمل و نقل خلیج فارس، سدید و لوله و ماشین‌سازی و ده‌ها شرکت دیگر پیش قدم شدند. برای نمونه در ایران خودرو دیزل با مشکل پلاک نشدن حدود ۲ هزار دستگاه کامیون، مواجه بودیم که وقتی مشکل را با ایشان در میان گذاشتیم، پیش قدم و با پلیس راهور وارد مذاکره شدند. سرانجام این مشکل حل شد؛ البته تلاش‌های دبیرکل خانه کارگر به این موارد محدود نمی‌شود و ایشان مشکلات و مطالبات کارگران را در سطوح مختلف پیگیری کرد.» 

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، افزود: «بدون تعارف جای آقای محجوب در مجلس خالی است و کارگران محور جنوب غرب و سایر محورها روی حضور مجدد ایشان در مجلس حساب باز کرده‌اند. من قبلا هم به آقای بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس عرض کرده بودم که آقای محجوب در دسترس‌تر بودند و هر زمان بدون نامه‌نگاری و تشریفات حاشیه‌ای، امکان مراجعه به ایشان وجود داشت؛ درحالیکه امروز به سختی قادر به ملاقات و وقت گرفتن از نمایندگان مجلس هستیم.» 

فتحی با بیان اینکه وجود آقای محجوب در مجلس این تضمین را به ما می‌داد، که می‌توانیم مشکلات کارگری را به صحن علنی مجلس برسانیم، افزود: «آقای محجوب به جامعه کارگری نزدیک‌تر هست و در مکان‌های مختلف حضور پیدا می‌کند و صدای مردم را می‌شنود و مشکلات را از نزدیک لمس می‌کند. بسیاری از شرکت‌های که مشکل نقدینگی و مواد اولیه داشتند با مراجعه به آقای محجوب و درخواست پیگیری از ایشان مشکلاتشان را حل کردند.» 

وی با بیان اینکه دبیرکل خانه کارگری به معاونان روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مستقیم داشت و در اسرع وقت آن‌ها را برای رسیدگی به مشکلات کارگران مجاب می‌ساخت، گفت: «ایشان تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری می‌کرد. حداقل امتیازی که دبیرکل خانه کارگر در مجلس برای کارگران داشت این بود که مشکلات آن‌ها را صحن علنی مجلس می‌کشید. در حال حاضر این خلاء را در مجلس می‌بینیم؛ البته دوستانی در مجلس داریم اما آقای محجوب با کارگران فاصله‌ای ندارد. امیدوارم با حمایت جامعه کارگری رساتر و برتر از گذشته نبود ایشان در چند ماه گذشته در مجلس، جبران شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز