خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

برنامه‌ای برای اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعیِ مجلس نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۶۰۳

عباس گودرزی گفت: در مجلس یازدهم و کمیسیون اجتماعی برنامه‌ای برای تغییر قانون کار نیست.

عباس گودرزی (یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم) در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس در خصوص اصلاح قانون کار به خبرنگار ایلنا گفت: ما در مجلس یازدهم و کمیسیون اجتماعی، برنامه‌ای برای تغییر قانون کار یا اصلاح احتمالی آن نداریم. چنین طرحی در حال حاضر به هیچ‌وجه مطرح نیست.

گفتنی است پیشتر ابراهیم رضایی (نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم) قانون کار را ضد تولید و اشتغال خوانده بود که این موضوع اعتراض بسیاری از کارگران و فعالان کارگری را به همراه داشت.

ناصر چمنی (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری) در واکنش به صحبت‌های این نماینده گفته بود: «وقتی نظارت و میلی برای اجرای مواد قانون کار به نفع کارگر وجود ندارد، چطور می‌توانیم بگوییم قانون کار جلوی اشتغال و تولید را گرفته است؟! باید دور یک میز مذاکره بنشینیم و استدلال‌هایمان را بگوییم و ببینیم کدامیک درست می‌گوییم و در نهایت مردم قضاوت کنند.»  

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) نیز درخصوص اصلاح قانون کار گفته بود: «مقررات‌زدایی‌های بسیاری به همین بهانه‌های واهی یعنی رونق تولید و اشتغال رخ داده است. با وجود اینکه هیچ کدام از این  قانون‌زدایی‌ها به هدف اعلامی یعنی رونق تولید نینجامیده، خیز برداشته‌اند که سراغ تنها سند حمایتی از کارگر یعنی قانون کار بروند و هزار تاسف که یکسری نمایندگان مجلس با اینگونه صحبت‌ها و تلاش‌ها، همصدایی می‌کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز