خبرگزاری کار ایران

چهار ماه مزد، عیدی و سنوات کارگران شهرداری کارون پرداخت نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۱۵۶

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری کارون در استان خوزستان از عدم پرداخت ۴ ماه مزد، عیدی و سنوات سال ۹۹خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران مجموعه شهرداری کارون که تعداد آن‌ها حدود ۷۰۰نفر است و تحت مسئولیت پیمانکار فعالیت دارند، درباره طلب وصول نشده خود گفتند: مطالبات مزدی ما مربوط به ۴ ماه طلب مزدی (آذر، دی، بهمن و اسفند) سال گذشته می‌شود. همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی و سنوات پایان سال ۹۹ را پرداخت نکرده است.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری کارون، از پرداخت به موقع مزایای مزدی و عیدی و سنوات محروم هستیم.

یکی از کارگران شاغل بخش خدمات شهرداری کارون با یادآوری اینکه کارگران پیمانکاری فاقد امنیت شغلی هستند، افزود: حدودا ۳۰۰ نفر از مجموع هزار کارگر شاغل در شهرداری کارون سال پیش با اتمام قرارداد کار تعدیل شدند سال جاری نیز به بهانه‌های مختلف ازجمله نداشتن کارت پایان خدمت و گواهی سلامت می‌خواهند تعدادی از کارگران را بیکار کنند در صورتی که این‌چنین نیست و همه نیروها دارای کارت پایان خدمت و متاهل هستند.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما به‌صورت میانگین ۳تا ۱۵ سال سابقه کار داریم، گفت: در نتیجه وضعیت پیش آمده روز گذشته ۱۵ فروردین ماه جمعی از کارگران خدماتی نسبت به‌ عدم پرداخت حقوق و همچنین بیکاری برخی از همکاران خود، مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

این کارگران در خاتمه می‌گویند: با اینکه مسئولان شهرستانی و شهرداری کارون بارها وعده پیگیری مطالباتمان را داده‌اند اما هنوز مشکل باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز