خبرگزاری کار ایران

شاکرمی:

نباید به دنبال حذف حداقل مزد باشیم/ اجرای «طرح طبقه بندی مشاغل» در ذوب آهن به خوبی در حال اجراست

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۵۸

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر خود به استان اصفهان از مجتمع ذوب آهن بازدید کرد و با اشاره به تغییرات بنیادی، کمی و کیفی در این مجموعه گفت: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این مجموعه به خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، حاتم شاکرمی با بیان اینکه ذوب آهن یکی از تولیدکنندگان وسایل با کیفیت ساختمانی کشور است، اظهار کرد: ورود این مجتمع به تولید ریل، اتفاق بزرگی در صنعت فولاد است و ریل‌هایی که توسط این مجموعه ساخته می‌شود طبق گفته متخصصان از محصولات باکیفیت دنیاست و ما را از واردات بی‌نیاز می‌کند. 

معاون روابط کار با بیان این که یکی از نگرانی‌ها در واحدهای اقتصادی بزرگ، گسترش شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن کارکنان است، اظهار کرد: خوشبختانه در مجتمع ذوب آهن در فاصله‌گذاری‌ها آموزش، تأمین تجهیزات بهداشتی و نظارت بر آن اقدامات قابل تقدیری انجام شده است. 

وی در خصوص حفاظت ایمنی در این مجتمع نیز گفت: شرکت ذوب آهن با توجه به منابع انسانی توانست در این زمینه نیز نسبت به گذشته ایمنی مجتمع را ارتقا دهد. 

موضوع مزد متأثر از متغیرهای متفاوت اقتصادی است

معاون روابط کار در خصوص حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۰ گفت: موضوع مزد متأثر از متغیرهای متفاوت اقتصادی است بر اساس فرایندی که قانون برای ما پیش‌بینی کرده همچون سال‌های گذشته اقدامات لازم را آغاز کرده‌ایم. 

وی افزود: در این راستا با دو موضوع «افزایش هزینه سبد معیشت کارگران» و از طرفی مساله «تورم» که واحدهای اقتصادی را آسیب‌پذیر کرده روبرو هستیم. 

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در هفته گذشته نخستین نشست شورای عالی کار با توجه به سه موضوع «سبد معیشت کارگران»، «مشکلات واحدهای اقتصادی» و «بی اثر بودن مزد منطقه‌ای» برگزار و در نهایت تصمیم بر این شد که امسال نیز مزد ملی اعلام شود و حداقل مزد و سایر سطوح نیز تعیین شود. 

وی افزود: نباید در این شرایط اقتصادی به دنبال حذف حداقل مزد باشیم چون از نظر قوانین کار و قوانین بین المللی باید حداقل معیشت کارگران را تعیین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز