خبرگزاری کار ایران

واکنش کارگران و نمایندگان کارگری به اظهارات وزیر کار/ دستمزد باید تمام سبد خانوار را پوشش دهد نه فقط بخشی از آن را!

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۸۹۰

نمایندگان کارگری می‌گویند: در صورتی که دولت با کارگران راه بیاید و به قانون تمکین کند، امکان افزایش عادلانه حقوق قبل از پایان اسفند فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (دهم اسفند) محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حقوق کارگران قبل از پایان اسفند نهایی می‌شود.

کارگران و نمایندگان کارگری دستمزد می‌گویند: تعیین دستمزد عادلانه منوط به همراهی و راه آمدن دولت است؛ اگر دولتی‌ها و کارفرمایان مقابل افزایش عادلانه دستمزد ایستادگی نکنند و اجازه بدهند مزد کارگران به اندازه افزایش هزینه‌ها زیاد شود، حداقل مزد تعیین خواهد شد؛ بنابراین همه چیز به همراهی دولت با کارگران بستگی دارد و اینکه کنار کارفرمایان نایستد. امیدواریم اتفاقات سال قبل، تکرار نشود.

آن‌ها ادامه دادند: جلسات شورایعالی کار نیز باید به سرعت شروع به کار کرده و به بحث افزایش دستمزد سال آینده ورود کند.

شریعتمداری در بخشی دیگر از اظهارات خود گفته است: براساس ماده ۴۱ قانون کار و تبصره ذیل آن علاوه بر تعیین دستمزد، پوشش دادن سبد خانوار ۳.۲ نفره در یک ماه و یک سال را در دستور کار داریم و اینکه حداقل مزد که مربوط به یک کارگر است چقدر از سبد خانوار را پوشش می‌دهد را بررسی و تعیین خواهیم کرد.

کارگران در تماس با ایلنا در واکنش به این بخش از اظهارات وزیر کار می‌گویند: دستمزد باید تمام سبد معیشت را پوشش بدهد؛ اگر بند دوم ماده ۴۱ قانون کار را خوانده باشند، می‌دانند که نمی‌گوید «بخشی» می‌گوید تمام سبد را! دستمزد باید به اندازه سبد هزینه‌ها افزایش یابد، این الزام قانون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز