خبرگزاری کار ایران

کارگران هفت تپه مطرح کردند:

قبل از هر اقدامی مطالبات کارگران پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۰۷۶

مهمترین نگرانی حال حاضر کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و سایر کارگرانی که در این واحد مشغول کارند، این است که مطالبات معوقه خود را قبل از مشخص شدن مالکیت مجتمع دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه با اشاره به اینکه هنوز موضوع ابطال واگذاری و خلع ید مالک فعلی «شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه» مشخص نیست، درخصوص واگذاری مجدد مدیریت مجتمع، از متولیان واگذاری درخواست کرد قبل از هر اقدامی، مطالبات کارگران را بپردازند.

این کارگر با اشاره به اینکه حذف مدیریت خصوصی مجموعه هفت تپه به یک واحد خصوصی دیگر باعث بهبود وضعیت کارگران نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه جلسات متعددی از سوی هیئت داوری ابطال واگذاری سازمان خصوصی‌سازی به موضوع واگذاری «شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه » اختصاص یافته و هنوز موضوع واگذاری آن با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم مشخص نیست، بنابراین کارگران انتظار دارند در این فاصله کوتاه به مطالبات خود در صورت خروج کارفرما برسند.

وی افزود: مشکلات مدیریتی و نداشتن منابع مالی کافی برای راه‌اندازی خطوط کارخانه و مزارع نیشکر هفت تپه و پرداخت نکردن حقوق کارگران باعث شد با استمرار اعتراض چندین ماهه کارگران برخی نمایندگان مجلس با خواست کارگران موضوع خلع ید و بازگرداندن مجدد مدیریت هفت تپه را به مجموعه دولت کلید بزنند.

این کارگر با بیان اینکه مجموعه هفت تپه سالهاست در سایه حوادث مختلف دستخوش بحران‌های شدید مدیریتی، تولیدی و مهم‌تر از همه بحران بی‌پولی شده است، اظهار داشت: متاسفانه در طول چند سال گذشته که با مالک فعلی هفت تپه همکاری داشته‌ایم، این شرکت به طور کامل به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و درنتیجه کارگران با مشکلاتی روبرو شدند.

او با طرح این سوال که چرا دولت مسئولیت رسیدگی به مهمترین بخش کشاورزی استان خوزستان و جنوب کشور را که نبض اشتغال و اقتصاد محسوب می‌شود، به اشخاص خصوصی واگذار می‌کند، گفت: مجموعه هفت تپه بیش از ۶ هزار کارگران در بخش کشارزی و صنعتی دارد که در طول همه این سال‌ها مخالف حضور کارفرمای بخش خصوصی بودند و مرتب دست به اعتراض صنفی می‌زدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر چندین ماه است با فشار کارگران و برخی نمایندگان مجلس به سازمان خصوصی‌سازی برای خلع ید کارفرما، چند واحد تولیدی در مجموعه راه‌اندازی شده و مطالبات کارگران به موقع پرداخت می‌شود، همچنین گفت: انتظار کارگران در شرایط فعلی و اگر قرار است طی چند ماه آینده تصمیمی برای هفت تپه اتخاذ شود، پرداخت کامل مطالباتشان است.

به گفته نماینده کارگران؛ در این دوره که بخش خصوصی مدیریت کارخانه را برعهده داشته است هر ماهه از حقوق کارگران برای پرداخت بیمه کسر می‌شده ولی چندین ماه به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

او در این زمینه اضافه کرد: هم اکنون شماری از کارگران که شرایط بازنشستگی با قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور را دارا هستند، به واسطه پرداخت نشدن بیمه؛ شرایط بازنشستگی سختی را سپری می‌کنند.

این کارگر در خاتمه گفت: با حمایت بیشتر دولت از مجموعه هفت تپه که در گذشته یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی و کشاورزی در استان وحتی در جنوب کشور بوده است، می‌توان با انتخاب مدیران لایق تضمین امنیت شغلی کارگران فعلی  وزمینه اشتغال هزاران نیروی جویای کار کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز