خبرگزاری کار ایران

در نشست وزیر کار و رئیس سازمان فنی حرفه‌ای مطرح شد؛

به نقش گروه‌های مرجع و شرکای اجتماعی توجه شود/ حمایت ویژه از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شرایط شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۸۷۵

معاون وزیر تعاون در ادامه ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای در شرایط شیوع کرونا، خواستار پیگیری ویژه وزارت تعاون برای حمایت از آموزشگاه‌های مذکور شد.

محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور)، طی نشستی با علی اوسط هاشمی (رئیس سازمان) از نزدیک در جریان برنامه‌ها و رویکردهای آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفت. 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در این نشست وزیر تعاون ضمن تقدیر از اقدامات کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، رضایت خود را از پیگیری امور و تحقق برنامه‌های سازمان به خصوص دستاوردهای حاصل از سفرهای استانی با وجود شرایط ناشی از شیوع کرونا اعلام کرد. 

وزیر کار درنشست با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوربا اشاره به پاسخ مرداد سال جاری          رئیسجمهور به درخواست اعتباربرای تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای مبنی برتامین این اعتبار از محل درآمد حاصل از فروش سهام دولت تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای براعلام آمادگی این وزارتخانه برای این امر تاکید کرد. 

در زمینه تقویت بودجه‌های جاری و عمرانی این سازمان، واگذاری دوره‌های مرتبط با بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و محیط زیست (HSE) به مراکز دولتی و آزاد سازمان و واگذاری دو مرکز آموزش‌فنی و حرفه‌ای اقدسیه و زعفرانیه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورهماهنگی‌هایی را انجام داد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه گفت: در راستای تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌خانه‌های تعاون و آموزش و پرورش که مرداد ماه امسال منعقد شد، آمادگی داریم تا رشته‌های کاردانش را از ۷۰رشته بر اساس استانداردهای آموزشی این سازمان به ۲۰۰ رشته افزایش دهیم. 

هاشمی در ادامه با تأکید بر ارائه آموزش‌های هدفمند و کاربردی برای دانش آموزان گفت: نظام نوین مهارت آموزی برای دانش آموزان» در وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح «تداوم روی آوری به مهارت از مدرسه تا جامعه» را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی را می‌توان اجرا کرد. 

معاون وزیر تعاون در ادامه سخنان خود بر ضرورت تعامل سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و دبیرخانه شورای عالی مهارت تأکید کرد. 

ضرورت تشکیل سازمان ملی مهارت در کشور 

هاشمی در بخش دیگر سخنان خود احیای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر «تشکیل سازمان ملی مهارت» را به عنوان ضرورتی ملی خواستار شد. 

معاون وزیر تعاون در ادامه با اشاره به وضعیت سخت معیشتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ناشی از بودجه اختصاص یافته به سازمان در سال ۱۳۹۹ به ارائه گزارش از روند بودجه‌نویسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پرداخت. 

علی اوسط هاشمی در ادامه به ارائه گزارش ۲۸ سفر استانی خود از آغاز مسئولیت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تا کنون پرداخت. وی تعامل سازنده با استانداران، تشکیل و فعال‌سازی شورای مهارت به ریاست استانداران برای نخستین بار در سراسر کشور و ارتقای تعامل با شرکای مهارتی را از مهم‌ترین دستاوردهای سفرهای استانی دانست. 

هاشمی افزود: در تعامل خوبی که با ۲۸ اتاق بازرگانی طی سفرهای استانی حاصل شده است با توجه به این که تهی بودن بازار کار از نیروی ماهر، دغدغه مشترک اتاق‌های بازرگانی است، تربیت نیروی ماهر سفارش محور متناسب با نیاز بازار کار کشور را در همکاری با اتاق‌های بازرگانی در برنامه سازمان قرار داده‌ایم. 

وی با تأکید بر «آموزش مهارت جامعه محور» به عنوان رویکرد اصلی این سازمان، «جریان‌سازی ملی مهارت» در جامعه با نقش آفرینی گروه‌های مرجع و شرکای اجتماعی از جمله اتاق‌های اصناف و بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی را ضرورتی ملی برای ارتقای وزن اجتماعی مهارت عنوان کرد. 

هاشمی در این راستا بر اهمیت نقش اصناف، شهرک‌های صنعتی و سایر شرکای جدید حوزه کارآفرینی و اشتغال تأکید کرد. 

 تأکید بر حمایت ویژه از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شرایط شیوع کرونا

معاون وزیر تعاون در ادامه ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای در شرایط شیوع کرونا، خواستار پیگیری ویژه وزارت تعاون برای حمایت از آموزشگاه‌های مذکور شد. 

ضرورت واگذاری دو مرکز آموزش‌فنی و حرفه‌ای اقدسیه و زعفرانیه که در حال حاضر در تملک وزارت تعاون است به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از دیگر مطالبات علی اوسط هاشمی بود.ارائه گزارش از وضعیت خانه‌های سازمانی در اختیار این سازمان و نحوه استفاده از آن‌ها بخش دیگری از گفتگوی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با وزیر تعاون بود. 

هاشمی همچنین خواستار واگذاری اجرای دوره‌های آموزش ایمنی و بهداشت محیط کار (HSE) وزارت تعاون به مراکز دولتی و خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شد. رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در پایان از آمادگی این سازمان برای راه‌اندازی ۱۵۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوارکارگاهی و بین کارگاهی به ویژه در تعامل شهرک‌های صنعتی، تا پایان دولت دوازدهم خبر داد. 

در پایان مقرر شد به منظور رفع مشکلات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مکاتباتی از سوی وزیر تعاون با رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز