خبرگزاری کار ایران

اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی به تبعیض‌های مستمری‌بگیران/ فردا تجمع می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۶۳۱

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند در اعتراض به حداقل مستمری‌بگیری خود در تهران و استان‌ها تجمع خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام نمودند در اعتراض به تبعیضی که هر سال دولت میان بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان صندوق کشوری و لشکری در لایحه بودجه قائل است و این موضوع طی سال‌های گذشته تبعات جبران ناپذیری را در وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد کرده است، تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل دفتر سازمان برنامه و بودجه در تهران و مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مراکز استان‌ها و فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها برگزار خواهند کرد.

زمان این تجمع صنفی فردا (دوشنبه ۶ بهمن ماه) ساعت ۱۰ صبح اعلام شده است.

برگزارکنندگان این تجمع با نوشتن بیانیه‌ای از بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت کرده‌اند تا در این مراسم شرکت کرده و به تبعیضی که بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری وجود دارد، اعتراض کنند.

متن فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی بدین شرح است:‌

مدتی است که دولت بر طبل بی‌عدالتی می‌کوبد و شاهد تبعیضی آشکار بین بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری هستیم. تاکنون به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس منحوس کرونا و همچنین حفظ سلامت بازنشستگان تأمین اجتماعی از برگزاری تجمعات اعتراضی جهت احقاق حقوق کارگران بازنشسته خودداری نموده‌ایم. اما با این حال میدان را نیز ترک نکرده و سعی در احقاق حقوق کارگران بازنشسته داشتیم. گشایش‌هایی هم صورت گرفت ولی متأسفانه مورد رضایت بازنشستگان تأمین اجتماعی نبوده است. حال که حقوق حداقلی ما از سوی دولت و مجلس نادیده گرفته شده است و بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری تبعیضی فاحش بیداد می‌کند، اعلام می‌داریم آستانه تحمل کارگران بازنشسته به مرز هشدار رسیده است و دیگر به کرونا اهمیت نمی‌دهیم. ما بازنشستگان تأمین اجتماعی ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در هر نقطه از کشور با هم، متحد و یکصدا برای محکوم کردن تبعیض صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین احقاق حقوق جامعه بازنشستگان کارگری در تهران روبروی سازمان برنامه و بودجه کشور، در سایر استانها روبروی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در شهرستانها روبروی فرمانداری تجمع می‌نماییم؛ فریاد تظلم‌خواهی سر خواهیم داد و تا حصول نتیجه دلخواه لحظه‌ای آرام نخواهیم نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز