خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

آزمون دوباره‌ای برای مردودی‌ها و جاماندگان نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود/ تشکیل کمیته‌ای برای بررسی شرایط

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۴۶۱

آزمونی برای ۶ هزار آموزشیار مردودی و جامانده برگزار خواهد شد. کمیته‌ای نیز وضعیت افراد شاغل پس از سال ۹۱ را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح یکشنبه (21 دیماه) گروهی از پذیرفته‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با حضور مقابل ساختمان مجلس برای چندمین بار خواستار رسیدگی به وضعیت شغلی خود شدند.

حدود ۶ هزار نفر از پذیرفته‌نشدگان که پس از ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت شغلی در نقاط محروم کشور به عنوان آموزش‌یار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی بودند، پس از پذیرش نشدن در آزمون استخدامی بیستم تیر ماه شغلشان را از دست داده‌‌اند. این در شرایطی است که سازمان آموزش و پرورش به عنوان متولی نهضتی‌ها ملاک ادامه فعالیت را قبولی در آزمون اعلام کرده است.

احمدحسین فلاحی (نماینده مردم همدان و سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس) درباره تجمع اعتراضی پذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس گفت: این گروه چندین بار مقابل مجلس تجمع کرده‌اند. پرسشی در این شرایط مطرح می‌شود، مطالبات این گروه چیست؟

وی ادامه داد: برخی از آموزشیارانی که مربوط به قبل از سال 91 هستند، تعیین تکلیف شده‌اند. آزمون استخدامی برگزار شده و 6 هزار نفر در آزمون استخدامی مردود شده‌اند. تعداد مردودی‌ها بیش از 6 هزار نفر بود اما با ارفاق، تعداد آنها به 6 هزار نفر رسید.

سخنگوی کمیسیون آموزش توضیح داد: وزارت آموزش و پرورش اقداماتی انجام می‌دهد و  سپس تقصیر را بر گردن مجلس می‌اندازد. در این شرایط، مجلس باید پاسخگوی مطالبات و پرسش‌های مردمی باشد. آیا این طرح از سوی مجلس ارائه شده که اکنون باید پاسخگوی مطالبات باشد؟ تمام مشکلات به این دلیل شکل می‌گیرد که ابتدا درباره مضوعی تصمیم‌گیری می‌کنند و سپس از مجلس قانون می‌خواهند.

نماینده مردم همدان تشریح کرد: مجلس جلساتی در ارتباط با مشکلات آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی برگزار کرده است.  آزمونی برای 6 هزار مردودی برگزار خواهد شد. همچنین کمیته‌ای برای فرادی که پس از سال 91 اشتغال داشته‌اند، تشکیل شده است. این کمیته با مشارکت وزارت آموزش و پورش، سازمان اداری و استخدامی کشور و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و شرایط آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او در پایان گفت: افرادی نیز به دلیل ویروس کرونا از آزمون جا مانده‌اند، آنها نیز در این آزمون شرکت خواهند کرد. زمان برگزاری آزمون از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز