خبرگزاری کار ایران

مطالبه کارگران هندوستانی؛

خصوصی‌سازی را متوقف کنید/ ما خواهان منافع جمعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۳۲۲

کارگران هندی نسبت به خصوصی‌سازی اداره برق اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لیبر استارت، گروهی از کارگران صنعت برق در هندوستان نسبت به خصوصی‌سازی خطوط انتقال برق شهر «پودوچری» اعتراض کردند. این اعتراضات گسترده با حضور کارگران و مهندسان الکترونیک اداره برق شهر پودوچری برگزار شد. 

بنابر اخبار منتشر شده در رسانه‌های مکتنوب هندوستان، حدود ۳هزار کارگر در این حرکت اعتراضی شرکت کردند و خواهان توقف روند خصوصی‌سازی شدند. در ساعات آغاز تجمع کارگران، پلیس هند در محل تجمع حاضر شده تا از جنجالی شدن حرکت اعتراضی جلوگیری کند. 

نماینده کارگران اداره برق درباره مطالبات خود گفتند: ما خواهان توقف خصوصی‌سازی هستیم، اگر دولت و کمیته خصوصی‌سازی به مطالبات ما توجهی نکنند، ما به اعتراض خود ادامه خواهیم داد. ما نسبت به منافع مالی خود معترض نیستیم بلکه ما منافع عمومی جامعه را در نظر گرفته‌ایم. خصوصی‌سازی، سبب افزایش هزینه‌های تولید و تعرفه برق خواهد شد. حقوق و مزایای ما کارگران نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و کارفرما به طور قطع حقوق ما را نادیده خواهد گرفت. 

بنابر ادعای کارگران معترض شرکت برق هندوستان، کمیته خصوصی‌سازی این کشور طرحی جامع و منطقی برای واگذاری خطوط انتقال برق شهر بودوچری ندارد. این کارگران معتقدند، فقدان مدیریتی سبب این واگذاری ناعادلانه شده است. 

کارگران معترض با استناد به مصوبه قانونی سال ۱۹۴۷، واگذاری را مخالف قانون اساسی کشور هندوستان می‌دانند و عاملان واگذاری را مجرم خطاب کردند. کمیته‌ای خصوصی‌سازی، جلسه‌ای با کارگران معترض برگزار کرد اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز