خبرگزاری کار ایران

انتخاب پرویز مظلومی؛ علامت سوال بزرگ پیش روی کمیته فنی فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۵۵۶

بعد از انتخاب پرویز مظلومی، کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در معرض انتقادهای شدیدی قرار گرفته است. چرا کمیته فنی پرویز مظلومی را برای هدایت تیم فوتبال جوانان تأیید کرده است؟

به گزارش ایلنا، یا کمیته فنی چرا در ماه‌های اخیر اقدامی برای انتخاب سرمربی نکرده و به طور کلی این سؤال همیشگی که ماهیت کمیته فنی فدراسیون فوتبال چیست؟ از لابه‌لای مصاحبه اهالی فوتبال با رسانه‌ها زیاد به چشم می‌خورد.

راهکار فدراسیون در برابر این انتقادها اما راهکار جدیدی است که مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل به ارمغان آورده. دستور سکوت و پاسخگو نبودن به رسانه‌ها، راهکار تمام مشکلات اخیر فدراسیون فوتبال شده است و این بار هم مهدی محمدنبی در جلسه‌ای که با حضور بهاروند، کمیته فنی و سرمربیان تیم‌های جوانان و نوجوانان داشت، تأکید کرد که حاضران در جلسه صحبتی با رسانه‌ها نداشته باشند تا فدراسیون فوتبال از مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان هم عبور کند.

مرتضی محصص به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه و کسی که سایر ارکان فدراسیون و کمیته جوانان، او را مسئول پاسخگویی می‌دانند، به همین دلیل مشخص و استراتژی خاص فدراسیون فوتبال، حاضر نشد پاسخگوی موارد مطرح شده درباره کمیته فنی باشد.

کمیته فنی که در زمان انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان یا خیلی تصمیم‌های دیگر، نظراتش چندان در تصمیم‌گیری‌ها مؤثر نیست اما هر گاه مسئولان فدراسیون فوتبال صلاح بدانند، سیبل انتقادها قرار می‌گیرد و مسئولیت انتخاب سرمربی جوانان برعهده آن قرار می‌گیرد.

مشکلی که در حال حاضر گریبانگیر فدراسیون فوتبال است این است که انتقادهای مطرح شده را تنها به انتخاب پرویز مظلومی برای تیم فوتبال جوانان مرتبط می‌کند، حال آنکه این انتقادها زخم کهنه‌ای است که فدراسیون فوتبال در تیم‌های ملی پایه سال‌ها با خود حمل می‌کند و هیچ تلاشی برای مرهم گذاشتن بر آن نمی‌کند.

وقتی با برخی مسئولان مربوطه موضوع انتخاب پرویز مظلومی و بلاتکلیفی تیم‌ فوتبال جوانان را مطرح می‌کنیم، به ایران ورزشی می‌گویند، در چند ماه اخیر دنیا با مشکل کرونا روبه‌رو بوده و ما حتی اگر سرمربی هم برای تیم جوانان انتخاب می‌کردیم، نمی‌توانست تمرینی با تیم داشته باشد!

این نگاه اما یک بار دیگر از همان درد قدیمی خبر می‌دهد. جای خالی نگاه استراتژیک در فدراسیون فوتبال که بدون هیچ برنامه‌ خاصی، آینده فوتبال ایران را میان زمین و آسمان نگه داشته است.

حالا که طبق حکم فدراسیون فوتبال، مسئولان این نهاد از پاسخگویی به رسانه‌ها منع شده‌اند ما سؤالات‌مان را اینجا مطرح می‌کنیم. سؤالاتی که بی‌پاسخ مانده‌اند و با سیاست تازه فدراسیون فوتبال بی‌پاسخ خواهند ماند. مسئولان فدراسیون فوتبال چه زمانی قرار است استراتژی درستی برای فوتبال تعریف کنند؟ هر بار امیدواریم که در دوره بعدی کار تیم‌های جوانان، نوجوانان و امید، شاهد حضور نسل جدیدی از مربیان کارآزموده باشیم تا دانشی نو را در تیم‌های پایه تزریق کنند و تمرین‌ها و برنامه‌های‌شان بعد از اتمام مسابقات به پایان نرسد. چه زمانی بالاخره قرار است تیم‌های پایه، به محلی برای سرمایه‌گذاری فوتبال ما برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان‌مان تبدیل شود؟

انتقاد اصلی انتخاب پرویز مظلومی نیست که درباره آن هم به اندازه کافی بحث کرده‌ایم. انتقاد اصلی از تکرار نام‌هایی است که گزینه‌های همیشگی تیم‌های وامانده‌اند. انتقاد اصلی این است که یکبار دیگر زمان مسابقات تیم‌های ملی پایه رسید تا ما متوجه شویم، این فدراسیون همچنان هیچ برنامه‌ بلند مدتی برای تیم‌های ملی خود ندارد.

اینکه این بار هم کمیته فنی مسئول انتخاب پرویز مظلومی معرفی می‌شود، سیاست دیگری است از فدراسیونی که در مواقع لازم و برای فرار از انتقادهای اساسی‌تر، کمیته‌هایش را سیبل می‌کند!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز