خبرگزاری کار ایران

علی‌نژاد: ستاد مبارزه با کرونا در مورد لیگ تصمیم می‌گیرد/از میزبانی ایران در جام ملت ها حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۷۴

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر درباره کلیت لیگ بخواهند تصمیمی بگیرند این به ستاد ملی مبارزه با کرونا مرتبط می‌شود و فراتر از وزارت ورزش است.

به گزارش ایلنا،مهدی علی نژاد در حاشیه مجمع فدراسیون ووشو در خصوص آینده این رشته اظهار داشت: 13 سال توفیق این را داشتم که به خانواده ووشو خدمت کنم و امروز بعد از 13 سال انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شد و صدیقی رای آورد. بعد از سال ها که ووشو به رای 100 درصدی عادت کرده بود، او توانست نظر مجمع را جلب کند و رای آورد.صحبت هایی که صدیقی در مجمع انجام داد، نشان داد که راه گذشته را می خواهد پیش بگیرد.

وی افزود: صدیقی به گونه‌ای عمل کرد که توانست نظر مجمع را جلب کند و احساسم این است که در صحبت‌هایشان ادامه مسیر گذشته نمود بیشتری داشت و ان شاالله می‌تواند با کمک پیشکسوتان، ورزشکاران و مربیان موفق شود و این مسیر خوب ووشو را ادامه دهد.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از کاندیداها به نفع صدیقی کناره‌گیری کرد. آن کاندیدا حسین اوجاقی برند ووشوی ایران و اسطوره ووشوی ایران است. دوستان دیگری که کناره‌گیری کردند به نفع کسی دیگری نبوده است و آرا را هم به همین شکلی که می‌بینید تقسیم شد و این انتخابات بین دو نفر انجام شد. 

وی در خصوص اینکه چرا آنها که انصراف می‌دهند در انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: این حقوق آدم‌هاست و ما نمی‌توانیم در خصوص آن صحبت کنیم و از قبل نمی‌دانیم چه کسی می‌خواهد انصراف بدهد. شهربانو و الهه منصوریان در اینستاگرام اعلام موضع کرده بودند و نظرشان را اعلام کرده بودند. 

علی‌نژاد در رابطه با فاصله گذاری در نشست مجمع عنوان کرد: فضایی که در حال حاضر در اختیار داشتیم بهتر از این نمی‌توانست چینش انجام شود و مهمترین عامل عدم انتقال همین ماسک است که همه ما آن را داریم. اگر می‌خواستیم به این فکر کنیم الان همین مصاحبه را نباید برگزار می‌کردیم.

وی در رابطه با وضعیت کرونای بازیکنان تیم فولاد و استقلال و ادامه برگزاری لیگ، عنوان کرد: ادامه لیگ بستگی به شرایطی دارد که پیش رو خواهد بود. ادامه لیگ با پروتکلی است که قبلا طراحی شده است و در آن آمده که تیمی اگر 25 درصد  از اعضایش به کرونا مبتلا شوند به قرنطینه می‌روند و قبلا هم به آن فکر شده بود و لیگ‌های معتبر دنیا هم به آن عمل کرده‌اند. و اگر درباره کلیت لیگ بخواهند تصمیمی بگیرند این به ستاد ملی مبارزه با کرونا مرتبط می‌شود و فراتر از وزارت ورزش است. اگر این ستاد ببیند باید از ادامه برگزاری جلوگیری کنند حتما به ما ابلاغ می‌کنند.

علی‌نژاد در  خصوص واژه نهاد عمومی غیر دولتی در اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: آنها می‌گویند باید سازمان غیردولتی باشد اما در قانون ما آمده است فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی است. آنها به همین عمومی بودن اشکال دارند. با فیفا در حال مذاکره هستند تا این مشکل را بتوانند حل کنند. پیش از این دو ایراد اساسی وجود داشت اولی حضور وزیر و معاون وزیر در مجمع بود و دومی نهاد عمومی غیردولتی. اولی را به خاطر مصالح فوتبال پذیرفتیم که وزیر و معاونش به عنوان عضو افتخاری در مجمع حضور داشته باشند و فیفا آن را قبول کرده است. دومی بحث قانون ما است و سازوکار دیگری دارد و در اختیار وزارت ورزش نیست. باید ببینیم مذاکرات و گفت‌وگوها به چه شکل پیش می‌رود. 

وی در رابطه با دو شغله‌ها و چند شغله‌ها در فدراسیون‌ها تصریح کرد: من چون مورد را نمی‌دانم نمی‌توانم اظهار نظر فنی کنم. اگر در یک فدراسیونی چیزی به عنوان شغل تعیین شده است نمی‌تواند در دو جا فعالیت کند. مثلا در یک فدراسیون دبیر و خزانه‌دار نمی‌تواند یک نفر باشد. شاید بعضی موارد در فدراسیون‌ها شغل به حساب نیاید و کار پاره‌وقت باشد. باید ببینیم تعریف شغل شاملش می‌شود یا خیر.بنده از زمانی که معاون وزیر شدم این یک شغل بود و از شغل فدراسیون کناره‌گیری کردم و همان روز انجام شد.هر جا این تعریف وجود داشته باشد ما ورود می‌کنیم و دستورات لازم را می‌دهیم.

وی درباره درخواست فدراسیون فوتبال برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2027 خاطرنشان کرد: فدراسیون درخواست اولیه خود را داده و وزارت ورزش هم از آن حمایت می‌کند. ما از هر ابزاری که داریم برای حمایت استفاده می‌کنیم. کار سختی است اما محوریت کار در دست فدراسیون است که رایزنی‌های لازم را انجام دهد. کاری دشواری در پیش دارند اگرچه وزارت ورزش و دولت از برگزاری این رویدادها حمایت می‌کنند. چنین میزبانی‌هایی می‌تواند به جذب گردشگر و ایجاد نگرش مثبت از ایران کمک کند.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش همچنین درباره مالیات سرخابی‌ها یادآور شد: در این خصوص شکایتی شده و موضوع در 251 مکرر مطرح شده است. البته هنوز چیزی نهایی نشده اما این موضوع مطرح شده که دوستان جرائم را کاهش دهند تا اتفاقات بعدی بیفتد.

علی‌نژاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چه زمانی قرار است انتخابات دوومیدانی برگزار شود، یادآور شد: حساسیت دوستان مجمع درباره کرونا زیاد است. باید صبر کنیم تا شرایط مهیا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز