خبرگزاری کار ایران

سخت اما شدنی!

نگاهی به 9 هفته پایانی سال‌هایی که سرخ‌ها قهرمان شدند

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۹۹۱

پرسپولیس تا پایان هفته بیست و یکم لیگ نوزدهم توانسته 47 امتیاز به دست بیاورد تا با اختلاف 10 امتیازی یکی از شانس‌های اصلی برای کسب عنوان قهرمانی باشد.

به گزارش ایلنا، تقریبا از یک هفته دیگر ماراتن تیم‌های لیگ برتری (به جز بازی‌های عقب مانده که زودتر شروع می‌شوند) برای تعیین تکلیف دوره نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران شروع خواهد شد تا بعد از همه آن حرف و حدیث هایی که وجود داشت، دوباره بازار چرخش توپ گرد در مستطیل سبز داغ شود.

در این میان یکی از تیم هایی که بیشترین شانس را برای قهرمانی دارد، پرسپولیس یحیی گل محمدی است که بعد از کالدرون که سرخ‌ها را قهرمان نیم فصل کرد حالا آن‌ها به دنبال بالا بردن چهارمین جام پیاپی هستند. بااین حال طبق آن چیزی که بازیکنان، کادرفنی و دیگر عوامل باشگاه پرسپولیس گفتند اختلاف 10 امتیازی تضمینی به رسیدن به قهرمانی لیگ نوزدهم نیست و شاگردان یحیی قطعا کار آسانی خواهند داشت.

با اینکه سرخ‌های پایتخت بازی‌های سخت و دشوار خودشان را انجام دادند اما با تیم هایی بازی دارند که برای بقا می‌جنگند و این بدون شک کار آن‌ها را سخت تر خواهد کرد. هرچند که رقبای پرسپولیس هم که مدعی رسیدن به عناوین بالای جدول برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند هم این شانس را به سرخ‌ها می‌دهد که چشم انتظار لغزش آنها هم باشد. پرسپولیس از این 9 بازی پیش رو برای اینکه بتواند جام قهرمانی را به دست بیاورد، 5 بازی خارج خانه و 4 بازی را از رقبا در خانه خودش میزبانی خواهد کرد.

بدون شک اگر پرسپولیس بخواهد بدون هیچ دردسری و بدون توجه به کار بقیه رقبا کارش را با قهرمانی به پایان برساند در صورت برد استقلال مقابل فولاد (بازی عقب افتاده) باید در هفت بازی با سه امتیاز از زمین خارج شود که این کار ناممکن نه اما قطعا با شرایطی که توصیف شد، سخت خواهد بود. همین مساله باعث شد نگاهی به عملکرد پرسپولیس در 9 بازی‌های آخری که جام قهرمانی را به دست آورده داشته باشیم و شرایط آن سال‌ها را با سالی که حالا شاگردان یحیی در آن به انضمام کرونا قرار دارند، بسنجیم.

امتیازات پرسپولیس به بیست نرسیده

نگاهی به عملکرد سرخ‌ها از حیث امتیازگیری در 9 بازی فصول اول، هفتم، شانزدهم، هفدهم و هجدهم که پرسپولیس توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، نشان دهنده این است که این تیم جمیع امتیازاتش برای کسب رتبه نخست، به 20 امتیاز نرسیده است. سرخ‌ها به ترتیب در 9 بازی لیگ نخست (16 امتیاز)، لیگ هفتم (18 امتیاز)، لیگ شانزدهم (19 امتیاز)، لیگ هفدهم (16 امتیاز) و لیگ هجدهم (19 امتیاز) بوده است. این سبک امتیازگیری در ادوار گذشته در حالی برای سرخ‌ها رخ داده که به جز لیگ اول و هفتم که کار به روز آخر کشید، در بقیه سال‌ها که هدایت این تیم را برانکو برعهده داشت، تکلیف سرخ‌ها از هفته‌ها قبل مشخص بود و آن‌ها به این میزان از امتیازات نیاز نداشتند. با این همه شرایط الان برای سرخ‌ها فرق دارد و با این حد امتیازگیری تنها آنها باید امیدوار به لغزش رقبا باشند چرا که در کورس با اختلاف 10 امتیاز اگر این روند را این تیم در امتیازگیری در مسیر سختی که پیش رو دارد دنبال کند، کار برای چهارمین قهرمانی پیاپی سخت خواهد بود.

امیدواری به لیگ هجدهم

همان طور که گفته شد پرسپولیس 5 بازی خارج از خانه دارد و تنها در 4 بازی از این 9 بازی باقی مانده میزبان رقبا در ورزشگاه آزادی است. نگاهی به عملکرد سرخ‌ها در ادواری که قهرمانی را به دست آورده‌اند نشان می‌دهد در آن سال‌ها و در 9 بازی باقی مانده آنها در اکثر ادوار در خانه بیشتر از خارج از خانه امتیاز گرفته‌اند به جز لیگ هجدهم. در لیگ هجدهم پرسپولیس از 9 بازی که داشت شرایطی مثل این فصل داشته که 5 بازی خارج خانه و 4 بازی داخل خانه است. پرسپولیس در لیگ هجدهم بیشترین بردو امتیازات را درخارج خانه به دست آورد و توانست از 19 امتیازی که در انتهای فصل به دست آورد 11 امتیاز را بیرون از تهران به جمع اندوخته‌های خود در مسیر قهرمانی اضافه کند.

سابقه نشان می‌دهد پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پرسپولیس تا پایان هفته بیست و یکم لیگ نوزدهم توانسته 47 امتیاز به دست بیاورد تا با اختلاف 10 امتیازی یکی از شانس‌های اصلی برای کسب عنوان قهرمانی باشد. نگاهی به عملکرد پرسپولیس در فصول گذشته و در 9 هفته مانده به پایان لیگ، نشان دهنده این است که این تیم تقریبا در همین حدود و بالای 40 امتیاز به دست آورده و قهرمانی را کسب کرده است. با این حساب سرخ‌ها با 47 امتیاز و سابقه‌ای که ادوار مختلفی که این تیم توانسته در آن‌ها به قهرمانی برسد موید این مساله است که شاگردان یحیی می‌توانند به قهرمانی امیدوار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز