خبرگزاری کار ایران

جای حسینی در تیم ملی خالی است و می تواند لژیونر شود

نکیسا: بی‌انصافی است بعد بیرانوند شماره یک پرسپولیس برای رادوشویچ نباشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۰۴۸

به اعتقاد گلر سابق پرسپولیس، بعد از بیرانوند شماره یک قرمزها باید به دروازه‌بان کروات برسد.

به گزارش ایلنا،نیما نکیسا دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی از معدود گلر های فوتبال ایران است که لژیونر بوده و در سال‌های 1999 تا دو هزار در باشگاه‌های کاوالا یونان و فلامورتاری آلبانی حضورداشته  است. دروازه‌بان ایران در جام جهانی 98 فرانسه درباره لژیونر شدن علیرضا بیرانوند معتقد است عوامل زیادی می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت بازیکنان ایرانی در فوتبال اروپا تاثیرگذارباشد که انتخاب درست و زندگی حرفه‌ای ازجمله مهم‌ترین آن‌ها است.

ازیک‌طرف جاروجنجال بر سر قهرمان اعلام شدن و نشدن پرسپولیس و تعیین سهمیه آسیایی و از طرف دیگر نگرانی از ابتلای بازیکنان و مربیان و داوران به کرونا وجود دارد. به نظر شما اولویت با کدام است؟   

از اول هم‌عرض کردم که در هر دو حالت یعنی چه لیگ نوزدهم را نیمه‌کاره تعطیل کنند و چه بازی‌ها را برگزار کنند هرکدام مشکلات و خطرات و حاشیه‌های مربوط به خودش را دارد و ممکن است اتفاق‌های بدی بیافتد.اگر لیگ همین‌جا و 9 بازی مانده به پایان فصل خاتمه پیدا کند، انتخاب 2 تیم سقوط‌کننده به لیگ یک دردسرساز خواهد شد چراکه 4-5 تیم بافاصله‌های نزدیک به هم در انتهای جدول برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند.در بالای جدول هم انتخاب قهرمان و 4 سهمیه آسیایی هم با توجه به فشردگی نیمه بالایی جدول دردسر دیگری است. اگر بخواهند لیگ فصل آینده را 18 تیمی کنند با توجه به در پیش بودن مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا و فشردگی بازی‌ها تقریباً غیرممکن است.از آن‌طرف اگر  بخواهند با همین تیم‌ها لیگ بیستم را برگزار کنند و صدای تیم‌هایی که از لیگ یک صعود کرده‌اند درمی‌آید.هر کاری بکنند باز یکسری از باشگاه‌ها و شهرها معترض خواهند شد و جاروجنجال به راه می‌افتد و به حاشیه می‌رود.اگر هم لیگ را برگزار کنند که چگونگی برگزاری آن و زمان کم و فشردگی بازی‌ها یک‌طرف و خطر ابتلای فوتبالیست‌ها و عوامل برگزاری مسابقه به ویروس کرونا وجود دارد. اما وقتی اغلب کشورهای اروپایی یا برخی از کشورهای آسیایی مثل ژاپن، کره جنوبی و قطر تصمیم گرفته‌اند تا لیگ‌های خودشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیرند، ما هم می‌توانیم با اجرای یکسری پروتکل‌ها چند هفته باقی‌مانده را برگزار کنیم تا تکلیف تیم‌ها در زمین مسابقه روشن شود.

به نظر شما اگر لیگ به هر دلیلی نیمه‌کاره رها شود تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده یا سهمیه آسیایی و قهرمان این دوره را چطور باید مشخص کنند؟

این موارد و تصمیماتی از این‌دست باید در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا گرفته شود. اظهارنظر و صحبت‌های من و امثال هم تأثیری ندارد و کسی به آن گوش نمی‌کند. به‌هرحال مسئولان مربوطه باید با در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط درباره ادامه بازی‌ها یا تکلیف لیگ برتر در صورت نیمه‌کاره ماندن بازی‌ها تصمیم بگیرند و نظرات افراد غیرمسئول ملاک نیست. بنابراین بهتر است که صبر کمیم و ببینیم که چطور خواهد شد و برنامه در نظر گرفته‌شده چیست.

علیرضا بیرانوند هم قرار است آخر فصل راهی لیگ بلژیک و باشگاه آنتوروپ شود. یا توجه به اینکه شما از معدود دروازه‌بان‌های لژیونر فوتبال ایران بودید این انتقال را چطور ارزیابی می‌کنید و بحث یادگیری زبان و ارتباط گرفتن برای موفقیت در فوتبال اروپا چقدر لازم و ضروری است؟

من خودم وقتی به فوتبال اروپا و لیگ یونان رفتم مشکل زبان نداشتم. دلیل اینکه نتوانستم در آنجا موفق باشم  اشتباهم در انتخاب تیم بود. وقتی به یک تیم اشتباه رفتم نتوانستم توانایی‌هایم را بروز بدهم و عملکردی که مدنظرم بود را پیاده کنم.به همین دلیل مستأصل بودم و نتوانستم در فوتبال اروپا موفق باشم. قبل از بحث یادگیری زبان موضوع انتخاب درست مطرح است و این‌طور نیست که به هر باشگاه و لیگ و کشوری در اروپا بروی یعنی موفقیت و پیشرفت خواهی کرد. باید توانایی‌های خودت را بشناسی و بر اساس آن لیگ کشور یا باشگاهی را انتخاب کنی که شیوه و سبک فوتبال اش با توانایی‌ها و تکنیک و ویژگی‌های دروازه‌بانی تو سازگار است و همخوانی دارد.ما فوتبالیست‌های موفق در اروپا کم نداریم اما تعداد دروازه‌بان‌هایی که نسبتاً موفق بوده‌اند بسیار کم است. بعد از انتخاب موضوع زبان و ارتباط گرفتن بسیار اهمیت دارد. دروازه‌بان اگر نتواند باهم تیمی‌هایش درست ارتباط بگیرد به مشکل می‌خورد. موضوع دیگری که بسیار مهم است کنار آمدن بافرهنگ و شرایط جدید است. چگونگی زندگی، خوردوخوراک، خواب و استراحت، تمرینات سخت و خلاصه به معنای واقعی باید حرفه‌ای زندگی و تمرین کنی تا شانس بازی کردن و رسیدن به موفقیت را داشته باشی. تمام این موارد که گفتم می‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت یک بازیکن و به‌ویژه دروازه‌بان تأثیر مستقیم داشته باشد. چند وقت پیش به‌صورت تلفنی با علیرضا بیرانوند صحبت می‌کردیم.

پس بیرانوند از شما مشورت گرفت؟

 نه بحث مشورت گرفتن نبود و فقط باهم صحبت کردیم.

سرنوشت شماره یک پرسپولیس بعد از لژیونر شدن علیرضا بیرانوند یکی از موضوع‌های داغ چند وقت اخیر است. حتی حرف از مذاکره با پیام نیازمند بود!به نظر شما بوژیدار رادوشویچ کروات می‌تواند جانشین خوبی برای بیرانوند باشد یا باید یک دروازه‌بان تراز اول به‌عنوان رقیب او و جانشین علیرضا جذب شود؟

رادوشویچ چند سال است که در پرسپولیس است و دیگر یک پرسپولیسی اصیل به‌حساب می‌آید.رادو چند سال است که در هر فضا و شرایطی توانسته خودش را در پرسپولیس حفظ کند و هر بار هم که درون دروازه قرارگرفته عملکرد خوبی داشته است. در این مدت هم نشان داده که به پرسپولیس تعصب دارد و هوادار 2 آتشه آن است. انشاء الله وقتی‌که علیرضا به‌سلامتی لژیونر شد بی‌انصافی است اگر شماره یک پرسپولیس را بعد از او به رادوشویچ ندهند.بعد از بیرانوند ره اروپا رفت شماره یک حق رادو است و باید در کنارش یک دروازه‌بان جوان و آینده دار جذب کنند تا هم در مواقع لزوم بازی کند و هم در کنار رادو تجربه‌اندوزی کرده و کم‌کم با شرایط و فضای پرسپولیس آشنا شود.

غیر از بیرانوند کدام دروازه‌بان‌های ایرانی می‌توانند لژیونر شوند و در فوتبال اروپا بازی کنند؟

پیام نیازمند و رشید مظاهری هم دروازه‌بان‌های خوبی هستند و می‌توانند لژیونر شوند.حسین حسینی هم همین‌طور است و سبک و کلاس دروازه‌بانی‌اش را دوست دارم و به نظرم جای در تیم ملی خالی است. هر 3 نفر این‌ها گلر های خوبی هستند و توانایی و قابلیت فنی حضور در فوتبال اروپا و لژیونر شدن رادارند و گلری آن‌ها را خیلی می‌پسندم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز