خبرگزاری کار ایران

رئیس یوفا:

لیگ قهرمانان و لیگ اروپا باید تا مردادماه تمام شوند

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۵۹۵

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، 3 آگوست را به عنوان آخرین تاریخ ممکن برای حضور در فینال لیگ قهرمانان 2019-20 اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، بیماری همه گیر کروناویروس باعث شده است که مسابقات فوتبال تقریباً در هر کشور دچار وقفه طولانی شود و روی سیستم فوتبال اروپا در مقیاس بی سابقه‌ای تأثیر بگذارد.

بسیاری از لیگ‌های برتر به طور نامشخص به حالت تعلیق درآمده‌اند و همین مکث یوفا را مجبور کرده است یورو 2020 را به مدت 12 ماه به تعویق بیاندازد و برای پایان دادن این فصل برای باشگاه‌ها زمان  بیشتری بخرد.

هدف هنوز هم این است رقابت‌های 2019-20 تا پایان ماه ژوئن به پایان برسد، اما بسیاری شک دارند که واقع بینانه است و بحث‌هایی را  در صورت عدم موفقیت برای جلوگیری از این  ویروس همه‌گیر مطرح می‌کند.

چفرین در ابتدا انتظار داشت این بازی‌ها در آگوست آغاز شوند. رئیس یوفا همچنین اظهار داشت که تغییرات احتمالی در مرحله حذفی در دست بررسی است. او به شبکه آلمانی ZDF گفت: "باید تا 3 آگوست، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا با هم تمام شود."

وی گفت: "این وضعیت فوق العاده ای است که ما در آن قرار داریم، بنابراین ما در تاریخ‌ها و زمان شروع انعطاف پذیر هستیم. اگر بحران زودتر کاهش یابد، می توانیم زودتر شروع کنیم.

وی ادامه داد: "ما می‌توانستیم با سیستم فعلی بازی کنیم یا در یک مسابقه یک مسابقه خاموش با تور خنثی بازی کنیم. در حال حاضر، فقط یک گزینه برای بازی تک حذفی یا زمین بی طرف پیش روی  است. تنها تصمیم اشتباهی که اکنون می‌توانیم بگیریم این است که به روشی بازی کنیم که سلامتی و ایمنی بازیکنان ، هواداران و داوران را در معرض خطر قرار دهد. با این حال، اگر ما در شرایط ایمن هستیم، مشکلی برای شروع نمی‌بینم."

یوفا در نامه‌ای به باشگاه‌های سراسر اروپا در این هفته تأکید کرد که هنوز مسابقات داخلی نباید پایان یابد.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا گفت: "ما اطمینان داریم که فوتبال می‌تواند در ماه‌های آینده دوباره شروع بکار کند - با شرایطی که توسط مقامات دولتی دیکته می‌شود" و معتقدیم که هر تصمیمی برای کنار گذاشتن مسابقات داخلی، در این مرحله زودرس و موجه نیست. "

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز