خبرگزاری کار ایران

فروش بازیکن برای درآمدزایی و ریسک نکردن فرهاد!

حفظ اسکلت تیم و جوانگرایی همزمان، سیاستی که اجرا شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۲۱۴

سیاست دیگر فرهاد مجیدی جوان‌گرایی تدریجی است که غیر از شاهین طاهرخانی تاکنون نتیجه و ثمری نداشته است.

به گزارش ایلنا،فرهاد مجیدی در اواخر لیگ هجدهم و 5 مسابقه‌ای که جانشین وین فرد شفر شد و سرمربیگری آبی پوشان را در دست گرفت توانست نتایج نسبتاً خوبی در 3 بازی باقی‌مانده لیگ و 2بازی لیگ قهرمانان کسب کند هرچند معجزه قهرمانی در لیگ برتر و صعود از گروه مرگ لیگ قهرمانان با تساوی برابر صنعت نفت آبادان و الدحیل زودتر از هفته پایانی این رقابت‌ها از دست رفت که در هر دو بازی اشتباهات داوری هم در متوقف شدن آبی پوشان تأثیرگذار بود.

فرهاد مجیدی که تا قبل از آن به‌عنوان دستیار شفر در کادرفنی استقلال حضور داشت در این 5 بازی به رضا کریمی جوان میدان داد و او هم در این مدت عملکرد نسبتاً خوبی داشت و موفق شد یک گل هم به ثمر برساند. همان‌طور که مهدی قائدی و مرتضی تبریزی در این مقطع گل کردند و عملکرد خوبی داشتند. اما غیر از رضا کریمی دیگر جوان‌های استقلال فرصت عرض‌اندام پیدا نکردند.

فرهاد که قرار بود استقلال لیگ نوزدهم  را ببندد سیاست آش را حفظ اسکلت تیم موجود و اعتماد به جوان‌ها و اضافه شدن تعداد کمی بازیکن برای برطرف کردن نقاط ضعف تیمش اعلام کرد. هرچند که مدیران باشگاه و کمیته فنی مجالی برای بستن تیم و پیاده شدن افکار فرهاد مجیدی ندادند تا با صلاح‌دید آن‌ها و باسیاست تصفیه کردن فضای پرحاشیه‌ای که اغلب در تیم دیده و شنیده می‌شد تعداد خروجی‌ها بالا برود و عملاً اسکلت استقلال درهم‌شکسته شود.فرهاد هم سرمربیگری تیم ملی امید پاسخ مثبت داد و باشگاه استقلال هم از این موضوع استقبال کرد تا پرونده حضور مجیدی در کادرفنی فصل آینده آبی‌ها به بهترین شکل و بی‌سروصدا بسته شود!

اسکلتی که حفظ شدنی نیست

برای فصل آینده هم قرار است فرهاد مجیدی سرمربی استقلال باشد و برای اولین بار تیم را خودش ببندد.فرهاد برای فصل آینده خواستار حفظ اسکلت تیم است اما با توجه به مشکلات مالی و تلاش هرساله برخی بازیکنان مثل علی کریمی و روزبه چشمی برای ترانسفر شدن یا شرط تسویه‌حساب آن‌ها برای تمدید قرارداد و همچنین بحث ترانسفر بازیکنانی که پیشنهاد خوب خارجی دارند، بعید است که ثبات موردنظر فرهاد در استقلال وجود داشته باشد.

به این‌ها باید بحث ماندن یا رفتن بازیکنان خارجی را هم اضافه کرد که از نفرات اصلی تیم محسوب می‌شوند. تعدادی از بازیکنان از جمله مرتضی تبریزی و علی دشتی هم که شنیده می‌شود در لیست مازاد یا فروش باشگاه قراردارند. در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسد که استقلال برای فصل آینده هم در حفظ اسکلت تیم و ایجاد ثبات موفق باشد! به‌خصوص که از حالا بحث فروش مهدی قائدی استارت خورده است.

فرهاد به جوان‌هایش اعتماد نکرد

سیاست دیگر فرهاد مجیدی جوان‌گرایی تدریجی است که غیر از شاهین طاهرخانی تاکنون نتیجه و ثمری نداشته است. فصل گذشته در یک مقطع رضا آذری و رضا کریمی در استقلال چهره شد اما به هیچ‌کدام بهاداده نشد. امیرحسین کارگر،سینا خادم پور، عظیم گوک،رضا آذری و سجاد آقایی هم در تیم و تفکرات فرهاد جایی نداشتند و از بین جوان‌ها فقط زکریا مرادی این توفیق را داشت تا در شرایطی که نیمکت استقلال خالی بود دقایقی به میدان برود. فرهاد بازیکنان نا آماده اما نامداری چون تبریزی و دشتی و فرشید باقری را به جوان‌هایش ترجیح داد.

حتی در روزهایی که دفاع خالی بود باقری پراشتباه به خط دفاع رفت اما به گوگ اعتماد نشد.بنابراین مشخص می‌شود فرهاد تفکراتش با مربیانی مثل امیر قلعه‌نویی و حتی علیرضا منصوریان که دست به جوان‌گرایی گسترده در استقلال زدند کاملاً متفاوت است و دست‌کم در شروع کارش اهل ریسک کردن و ایستادن پشت جوان‌هایش نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز