خبرگزاری کار ایران

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بازگشت گواردیولا به برنابئو؛ زیدان به دنبال تکرار روزهای باشکوه

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۳۲۰

رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین باشگاه در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از منچسترسیتی میزبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب به پایان می‌رسد. رئال مادرید باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از منچسترسیتی با پپ گواردیولا میزبانی کند و تیم یوونتوس هم به فرانسه سفر کرده تا با لیون رو به رو شود. 

رئال مادرید – منچسترسیتی

از پایان دور گروهی لیگ قهرمانان تا به امروز رئال مادرید طی 14 بازی رسمی برابر حریفانش به میدان رفته که حاص آن 7 پیروزی، 2 شکست و 5 تساوی است. رئال با زیدان الدین زیدان در بازی خارج از خانه مقابل لوانته با یک گل به پیروزی رسیده است اما رتبه اول لالیگا را به بارسلونا که موفق شد ایبار را از پیش رو بردارد تقدیم کرد. رئال مادرید به همراه زین الدین زیدان پس از آمار متعجب کننده فصل گذشته با سانتیاگو سولاری امیدوار است تا شکوهش در لیگ قهرمانان را به عنوان رکوردار قهرمانی در این رقابت‌ها دوباره به دست بیاورد.

منچسترسیتی نسبت به رقیب امشب خود از پایان بازی‌های گروهی دو بازی بیشتر انجام داده است و به غیر از سه شکست و یک تساوی سایر مسابقات را با برتری به اتمام رسانده است. آخرین بازی شاگردان پپ گواردیولا قبل از سفر به اسپانیا برابر لسترسیتی بود که آنها با نتیجه یک بر صفر روباه‌ها را از پیش رو برداشتند. منچسترسیتی اگرچه فاصله بسیار زیادی با صدرجدول رده بندی لیگ انگلیس دارد اما در رده دوم ایستاده و همچینین به غیر از حضور در یک هشتم نهایی جام حذفی به فینال جام اتحادیه هم رسیده است. 

پیش بینی‌

گراهام هانتر، گزارشگر رئال مادرید: زیدان بیشتر این فصل را با غیبت ادن هازارد یا انتظار برای آماده شدن این بازیکن سپری کرده است. با این وجود با مصدومیت جدید ستاره بلژیکی رئال باید در غیاب او به مصاف سیتی برود. جریان گلزنی کریم بنزما با فرا رسیدن سال 2020 کمرنگ شده است اما با این وجود او شانس اصلی گلزنی این تیم در بازی امشب خواهد بود.  خط میانی رئال مشخصا در این بازی نقش بزرگی خواهند داشت و می‌توانند قدرت خط حمله را افزایش بدهند. 

تاریخچه رویارویی

•  در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 16-2015 تنها یک گل بین دو تیم رد و بدل شد. بعد از دیدار بدون گل در منچستر، رئال با گل به خودی فرناندو در سانتیاگو برنابئو به مرحله بعدی صعود کرد و با برتری مقابل اتلتیکو در ضربات پنالتی به فینال راه پیدا کرد.

•  تنها رقابت دیگر این دو تیم در مرحله گروهی 13/2012 بود، وقتی مادرید در بازی اول مرحله گروهی با نتیجه 3 بر دو رقیبش را از پیش رو برداشته بود. در بازی برگشت به میزبانی منچستر دو تیم به تساوی یک بریک رضایت دادند و در آن مسابقه سرخیو آگوئرو و کریم بنزما گلزنی کرده بودند. در آن فصل منچسترسیتی با هدایت روبرتو مانچینی نتوانست از دور گروهی صعود کند و این دورتموند و رئال مادرید بودند که به دور حذفی راه پیدا کردند.

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، مودریچ، والورده، کاسمیرو، کروس، وینیسیوس جونیور، بنزما

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، فرناندینیو، لاپورته، زیچنکو، دی بروین، رودری، گوندوغان، محرز، آگوئرو، برناردو سیلوا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز