خبرگزاری کار ایران

نقطه قوتی که این روزها تبدیل به نقطه ضعف شده است؛

گزارش ویژه: وقتی چپ و راست پرسپولیس پاشنه آشیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۹۱۰

دو بازیکن دفاعی پرسپولیس در بدترین شرایط آماری از حیث ایجاد موقعیت گلزنی برای این تیم قرار دارند و از این حیث اکنون در سیبل انتقادات قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، طی هفته‌های اخیر بزرگترین انتقاد به عملکرد تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان پرسپولیس مربوط به دو بازیکن دفاع کناری این تیم بوده است. بازیکنانی که بزرگترین ضعف آنها مربوط به ارسال پاس نهایی در فاز تهاجمی تیم برای شکل گیری موقعیت گل برای دیگر بازیکنان است.

روزهای خوش رامین رضاییان و افول سمت راست

گزارش ویژه: وقتی چپ و راست پرسپولیس پاشنه آشیل می‌شوند

بعد از جدایی رامین رضاییان از پرسپولیس این تیم به حفره تاکتیکی بزرگی از سمت راست خود رسیده و حتی روزهای درخشان صادق محرمی نیز نتوانست خاطرات درخشش مدافع راست ملی‌پوش را از ذهن هواداران این تیم پاک کند.

در سمت راست دفاعی پرسپولیس طی سالهای اخیر بازیکنانی همچون بابک حاتمی، مهدی جعفرپور، حمید علی عسگری و ... حضور داشتند که با نمایش نه چندان رضایتبخش خود در نهایت از این تیم جدا شدند. در ادامه شاهد روزهای اوج این تیم با حضور نفراتی همچون  رامین رضاییان، صادق محرمی و حسین ماهینی بودیم که رضاییان خیلی زود توانست کلاس خود را از دیگر بازیکنان در این پست جدا کند. تمایل بالای او در بازی تهاجمی اما باعث شده بود تا سرخ‌ها به موفقیت بزرگی در این پست دست یابند. پاس گل‌ها و در کنار آن گلزنی این بازیکن البته با توجه به رفتار او در نهایت باعث شد تا صادق محرمی به رشد برسد. بازیکنی که با تکنیک جالب توجه و در عین حال سرعت بالایش خیلی زود جایگاه ثابتی در ترکیب به دست آورد و توانست همچنان تنور این پست را گرم نگه دارد و با تداوم درخشش در نهایت مسیر فوتبال اروپا را برای خود گرم نگه داشت.

جدایی محرمی از پرسپولیس و حضور این بازیکن جوان در لیگ کرواسی، همزمان با محرومیت نقل و انتقالاتی این باشگاه باعث شد تا برانکو ایوانکوویچ مجبور به سود بردن از نفراتی همچون آدام همتی، حسین ماهینی و حتی سیامک نعمتی شود. در نهایت با پایان این محرومیت، مهدی شیری از پیکان به این تیم اضافه شد و سرخ‌ها را امیدوار کرد با حضور یک بازیکن متخصص در سمت راست شرایط را به سود این تیم کند.

شیری اما طی یک فصل حضور در پرسپولیس آمار چندان رضایتبخشی از خود به جا بگذارد و این روزها بار دیگر سیبل انتقادات شده است. یک فصل حضور در پرسپولیس و ثبت تنها دو پاس گل یک آمار ناامیدکننده از سوی مهدی شیری بوده که شرایط را در فاز تهاجمی چندان به سود این مدافع راست که بدون رقیب در این تیم حضور دارد، سخت کرده است.

سمت چپ؛ دوران افول و بازیکنانی با خاطره روزهای خوش

گزارش ویژه: وقتی چپ و راست پرسپولیس پاشنه آشیل می‌شوند

در سمت چپ پرسپولیس نیز روزهای چندان روشنی پیش روی این تیم قرار ندارد. محمد انصاری و محمد نادری دو بازیکن سمت چپ پرسپولیس با نوسان عملکرد بزرگی مواجه بوده‌اند و البته هر دوی آنها نیز از حیث آمار پاس گل شرایط مناسبی را پشت سر نمی‌گذارد.

محمد انصاری طی فصول اخیر تنها یک پاس گل به نام خود ثبت کرده و محمد نادری نیز که حضورش در این تیم یکساله شده که او هم تنها یک پاس گل در کارنامه‌اش دارد.

موضوعی که نشان می‌دهد دو بازیکن سمت چپ و راست پرسپولیس در فاز تهاجمی نمایش قابل توجهی از خود در موقعیت سازی مناسب برای خط حمله به جا نگذاشته‌اند. نکته منفی دیگر برای هر جناح پرسپولیس در فاز تهاجمی ارسال‌های ناموفق آنهاست و از این حیث نیز آمار ناامیدکننده‌ای را از این بازیکنان شاهد هستیم و باید دید کادرفنی برای ارتقای شرایط فنی در این بخش چه تدابیری خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز