خبرگزاری کار ایران

ماجرای آنچلوتی، اورتون و احیای یک تیم لجام گسیخته

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۸۰۵

کارلتو با کارنامه پربارش آمد تا فرشته نجات آبی‌های مرسی‌ساید باشد و تا کنون هم در کارش موفق بوده است.

به گزارش ایلنا، زمانی که کارلو آنچلوتی، بازیکنان اورتون را در مرکز تمرینی فینچ فارم گرد هم آورد، بازیکنان نگران شده بودند. آنچلوتی به‌تازگی از سوی فرهاد مشیری به عنوان مربی اورتون انتخاب شده بود. او با محیط اطرافش آشنا شده بود، عملکرد بازیکنان را بررسی کرده بود و حالا می‌خواست برایشان حرف بزند.

او از معیارهایش و سبک بازی‌ که می‌خواهد صحبت کرد و گفت که به تیم باور دارد. او سپس به موضوعی پرداخت که برای بازیکنان غیرمنتظره بود: جشن کریسمس؛ آن هم در حالی که اورتون در دوران کریسمس سه بازی داشت. آنچلوتی به شوخی با بازیکنان پرداخت، آن‌چه که منجر به شکسته شدن یخ بین بازیکنان و مربی شد. آنچلوتی بازیکنانی که عملکردی متزلزل داشتند را تبدیل به گروهی احیاشده کرد.

اورتون با مالکیت مشیری مرتباً در پروژه‌هایش ناکام می‌ماند و خریدهای بزرگی که انجام می‌داد باعث شده بود که انتظارات تیم را به ورطه نابودی بکشاند. حالا انتظارات زیادی از آنچلوتی می‌رود. مشیری پس از اخراج مارکو سیلوا لیستی تهیه کرد که شامل دیوید مویس و ادی هاو هم می‌شد. او در نهایت دو گزینه نهایی را انتخاب کرد: رالف رانگنیک و آنچلوتی. او پس از جلسه با آنچلوتی در آلمان در اواسط دسامبر، او را به عنوان مربی تیم برگزید.

طرفداران از آمدن آنچلوتی بسیار خوشحال شده بودند و حالا که آنچلوتی با بازیکنان رابطه خوبی برقرار کرده بود، اوضاع تیم بهتر شد. آنچلوتی از تفریح و سرگرمی لذت می‌برد و دوست دارد که بازیکنانش هم از زندگی خود راضی باشند. او پیش از برد هفته پیش در خانه واتفورد، از بازیکنان خواست که در منچستر ناهار بخورند تا روحیه تیمی افزایش یابد.

تئو ولکات می‌گوید: «خوب است که افراد را از جنبه‌های دیگر شخصیتی‌شان هم بشناسیم. ما فوتبالیست‌ها که هر روز در تمرینات هم را می‌بینیم و با فوتبال هم آشنا هستیم اما آن ناهار باعث شد که حس همبستگی‌مان بیشتر شود. اینکه بازیکنان را خارج از دنیای فوتبال ببینیم بی‌تردید به ما کمک می‌کند.»

سیلوا بسیار سختگیر بود. او تمریناتی طولانی را برای بازیکنانش در نظر می‌گرفت و پرده‌های بزرگی دور زمین تمرین می‌کشید تا تمریناتش را کسی نبیند اما آنچلوتی، با وجود داشتن رزومه‌ای پربار، نیازی به چنین سطحی از مخفی‌کاری نمی‌بیند. داویده، پسر او، نقشی پررنگ در تمرینات دارد. زمانی که اوضاع طبق انتظار پیش نمی‌رود، پسر آنچلوتی به پدرش خبر می‌دهد و او وارد عمل می‌شود.

آنچلوتی می‌گوید: «وقتی می‌آیید باید روش کارتان را توضیح دهید. شما باید ترکیب مناسب بین ایده خود از فوتبال و ایده بازیکنان را پیدا کنید. برای بازیکنان بازی در برخی سبک‌ها راحت‌تر است. کار مربی این است که این ایده‌ها را با هم درآمیزد.»

کار او در اورتون تازه آغاز شده و نمی‌توان با قاطعیت پیش‌بینی کرد که به چه سمتی خواهد رفت اما در یک ماه اخیر، اورتون متحول شده و حالا بازیکنان بیشتر گل می‌زنند، بیشتر شوت می‌زنند و گل‌های کمتری دریافت می‌کنند.

خبری از خرید در ژانویه نبوده است و این حس وجود دارد که آنچلوتی در بلندمدت تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی خریداری شود. احتمالاً در تابستان تغییرات گسترده‌ای در تیم به وجود می‌آید و انتظار می‌رود که دستیاران ایتالیایی بیشتری به کادر او اضافه شوند. دانکن فرگوسن هم به دلیل اینکه به آنچلوتی کمک کرد در تیم جا بیفتد قراردادی بهتر با باشگاه امضا خواهد کرد. آنچلوتی می‌گوید: «وقتی یک باشگاه مربی‌اش را تغییر می‌دهد، یعنی به مشکل برخورده است. زمانی که من به میلان رفتم، اوضاع آنها خوب نبود اما آنها جاه‌طلبی، تاریخ و سنت لازم را داشتند که در صدر باشند. ما در دومین سال حضورم فاتح لیگ قهرمانان شدیم اما ما اینجا نیازی به تعیین چنین اهدافی نداریم. ما روز به روز پیش می‌رویم. و روز به روز، کار در اورتون بهتر هم می‌شود.»

منبع: دیلی میل / دامینیک کینگ

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز