خبرگزاری کار ایران

​پیش بازی دربی بزرگ لندن: تکرار جنگ میکل و سوپرفرانکی

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۴۴۷

آرسنال و چلسی در حالی امشب در ورزشگاه استمفوردبریج مقابل هم صف آرایی می‌کنند که هر دو تیم با توجه به نتایج ناامید کننده هفته‌های گذشته به این دیدار وارد شده‌اند.

به گزارش ایلنا، این دومین رویارویی این فصل فرانک لمپارد و میکل آرتتا است. این ددو تیم در هفته بیستم هم برابر هم قرار گرفته بودند که میکل آرتتا در اولین بازی خانگی با آرسنال با نتیجه دو بر یک برابر چلسی شکست خورده بود. آبی‌های لندن رتبه چهارم جدول رده بندی را در دست دارند اما روز شنبه با نتیجه یک بر صفر از نیوکاسل شکست خوردند و در تیم مقابل، آرسنال برابر شفیلد یونایتد به تساوی یک بریک در ورزشگاه امارات رضایت داده است. چلسی در فصل جاری از 23 مسابقه‌ای که پشت سر گذاشته است هشت شکست را تجربه کرده و پنج امتیاز بالاتر از منچستریونایتد ایستاده است. شیاطین سرخ این فرصت را در اختیار داشتند تا فاصله را بسیار کم کنند اما با نتیجه دو بر صفر برابر لیورپول شکست خوردند و این شانس را از دست دادند. فصل جاری با توجه به تجربه کم فرانک لمپارد و محرومیت آنها در پنجره نقل و انتقالات زمستانی یک تجربه سخت و البته امتحان بزرگ برای چلسی بود. با توجه به اینکه تیم جوان لمپارد انگیزه زیادی در رقابت‌ با غول‌های لیگ انگلیس داشته‌اند اما آنها تا به امروز به 12 برتری رسیده‌اند و شاید عملکرد مناسبی داشته باشند اما درخشان نبوده‌اند. شکی ندارد که لمپارد باید با شکست مقابل نیوکاسل ناامید شود اما آنها از 4 مسابقه‌ای که وارد ورزشگاه نیوکاسل شده بودند به 3 برتری دست پیدا کرده‌اند. دیدار با آرسنال آغاز روزهای دشوار لمپارد در ماه جدید خواهد بود. آنها پس از رویارویی با آرسنال باید در جام حذفی با هال سیتی روبه رو شوند و پس از آن به ترتیب با لسترستی، منچستریونایتد و تاتنهام دیدار کنند. البته پس از این سه بازی دشوار در لیگ انگلیس، آنها باید در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ صف آرایی کنند.

با این وجود شگفت انگیز است که چلسی از پنج بازی خانگی اخیر خود برابر بورنموث، وستهام و ساوتهمپتون شکست خورده و بدون کسب سه امتیاز زمین را ترک کرده است و همچنین تنها موفق شدند استون ویلا را شکست بدهند که فرم آنها را به خوبی نشان می‌دهد. اگر پنجره نقل و انتقالات چلسی بتواند به زودی باز شود شاید آنها برای خرید چند بازیکن اقدام کنند. آنها موانعی زیادی را برای حضور در تاپ فور پشت سر گذاشته‌اند و در مسابقات آتی هم شرایط دشوارتر خواهد شد. آرسنال در حالی پا به این مسابقه گذاشته که از بازی گذشته با گل مارتینلی تنها یک امتیاز به دست آورده و به تساوی مقابل شفیلد یونایتد رضایت داده است. تساوی یک بر یک هفته گذشته مقابل کریستال پالاس نشان می‌دهد توپچی‌های لندنی هم مانند منچستریونایتد در سال جدید میلادی پیروزی را جشن نگرفته‌اند. با این وجود، مانند چلسی، تیم میکل آرتتا به مرحله چهارم جام حذفی صعود کرده است و در 27 ژانویه در ورزشگاه ویتالی حریف بورنموث خواهد شد. همچنین آنها در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا باید با المپیاکوس در ماه آینده مصاف بدهند. آرسنال فصل گذشته با وجود صعود به فینال مسابقات لیگ اروپا برابر چلسی شکست خورده بود و جام قهرمانی به تیم تحت هدایت مائوریتسیو ساری  رسیده بود. آرسنال در تمام چهار بازی اخیر خارج از خانه خود به تساوی رسیده است و سه بازی آن در لیگ برتر انگلیس مقابل اورتون، کریستال پالاس و بورنموث بوده است. پس از شکست دو بر صفر مقابل نوامبر آنها تا به امروز برابر تیم‌های بالای جدولی طعم شکست را نچشید‌ه‌اند. از زمان پیوستن آرتتا به این باشگاه علائم پیشرفتی در آرسنال وجود داشته است، اما در واقعیت آنها اکنون رتبه دهم جدول رده بندی هستند و 10 امتیاز از چلسی رده چهارمی فاصله دارند. با این اوصاف اما فاصله آرسنال با برنلی رده چهاردهمی تنها دو امتیاز است. آرسنال هنوز شانس دارد پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات چند بازیکن به خدمت بگیرد.

چلسی پس از مصدومیت مقابل نیوکاسل، می‌تواند بدون ریس جیمز به میدان برود، به این معنی که امرسون پالمیری می‌‎تواند در سمت چپ به میدان بیاید زیرا مارکوس آلونسو هنوز هم در دسترس نیست. روبن لوفتوس-چیک، کریستین پولیشیچ و مارکو ون جینکل نیز هنوز در جدول درمان هستند اما به غیر از جیمز، لمپارد پیش از بازی حساس امروز نگرانی جدیدی ندارد. متئو کواچیچ بار دیگر می‌تواند با میسون مونت، جورجینیو و انگولو کانته در خط میانی نفش آفرینی کند، در حالی که کالوم هادسون-اودی باید دوباره درخط حمله قرار بگیرد. در تیم آرسنال کالوم چمبرز، کیران تیرنی و ریس نلسون هنوز مصدوم هستند و پیرامریک اوبامیانگ به علت محرومیت در این بازی به عنوان غایب بزرگ تلقی می‌شود. سوکراتس پاپاستاپولوس بعد از سرماخوردگی برای بازی امروز در دسترس است و اگر سئاد کولاسیناچ به مصدومیت از ناحیه ران غلبه کند به احتمال زیاد در ترکیب حضور خواهد داشت. انتظار نمی‌رود آرسنال نسبت به بازی با شفیلد تغییرات گسترده‌ای را در ترکیب ایجاد کند با وجود اینکه فیکس بودن الکساندر لاکازت، نیکولاس پپه و مسوت اوزیل تضمینی است و دور از ذهن نیست که مارتینلی هم در ترکیب بکار گرفته شود. 

ترکیب احتمالی

چلسی:

کپا؛ آزپیلیکوئتا، رودیگر ، زوما ، امرسون، کانته ، جورجینیو ، مونت، ویلیان ، تامی آبراهام ، هادسون-اودی

آرسنال:

لنو، مایتلند نیلز، لوییز، سوکراتیس، ساکا، ژاکا، توریرا، مارتینلی، اوزیل، پپه، لاکازت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز