خبرگزاری کار ایران

بانوی طلایی دسته ۷۳ کیلوگرم ایران؛

انصاری: حضور ورزشی برابر با مردان غرورانگیز بود/ امیدوارم روزی سطح بالاتری از پاراوزنه برداری را تجربه کنم

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۹۴

پارا وزنه بردار ۱۹ ساله ایران از اولین تجربه و احساس خود در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان گفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، فاطمه انصاری پاراوزنه بردار جوان دسته ۷۳ کیلوگرم بوشهر پس از کسب ۲ مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور، در گفتگو با وب سایت فدراسیون بیان کرد: مدت بسیار کوتاهی است که در این رشته تمریناتم را آغاز کرده‌ام. من در این مسابقات هیجان زیادی داشتم چرا که نخستین تجربه بانوان بود و تاکنون در پارا وزنه برداری رقابت نکرده بودم. اینکه ما توانسته بودیم مانند مردان این رشته ورزشی را تجربه کنیم باعث شد حس غرور و افتخار در این مسابقات داشته باشم. امیدوارم روزی در سطح بالاتری این احساس را تجربه کنم.

انصاری افزود: پیش از این در پارا دوومیدانی، ماده‌های پرتاب دیسک و وزنه فعالیت داشتم. تاکنون توانسته‌ام ۱۰ طلا و یک برنز در مسابقات کشوری، ۲ طلای مسابقات آسیایی و ۲ طلا در رقابت‌های جهانی کسب کنم.

وی ادامه داد: حدود ۳ سال است که به دلیل حذف و ادغام برخی کلاسبندی‌ها از سوی پارالمپیک در مسابقات دوومیدانی شرکت نکردم و پس از آشنایی با رشته پارا وزنه برداری، زیر نظر خانم آرامند مربی‌ام روزی سه ساعت تمرین کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور عنوان کرد: از کودکی به ورزش علاقه داشتم و معلولیت برای من مانعی نبود. از طریق یکی از دوستان با ورزش افراد دارای معلولیت آشنا شدم و وارد پارا دوومیدانی شدم. بعد از آن با توجه به اینکه پدرم داور وزنه برداری است، با استفاده از نظرات و راهنمایی‌های او تمریناتم را ادامه می‌دادم.

وی تصریح کرد: خانواده‌ام مشوق اصلی‌ام بودند و در این مدت هرگز تمرین و ورزش را رها نکردم و خوشبختانه با ثبت رکورد ۷۱ کیلوگرم توانستم در هر دو رده جوانان و بزرگسالان در جایگاه نخست مسابقات قرار بگیرم.

انصاری اظهار کرد: در هر رشته ورزشی که فعالیت کردم هدفم موفقیت بود تا ثابت کنم معلولیت محدودیت نیست و نهایت آرزوی‌ام این است که بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم و برای جامعه‌ام فرد مفیدی باشم.

بانوی پارا وزنه بردار کشورمان در پایان گفت: دوست دارم در ورزش به نقطه‌ای برسم که از من به عنوان یک اسطوره یاد کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و تمرینی دست بر نمی‌دارم تا این به این آرزو رنگ حقیقت ببخشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز