خبرگزاری کار ایران

بازار بزرگ قهرمان اولین دوره کشتی فرنگی

تشک خوش یمن برای پولدارها (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۱۱

لیگ برتر کشتی فرنگی با برگزاری رقابت‌های نهایی به پایان رسید.

به گزارش ایلنا،لیگ برتر کشتی فرنگی با برگزاری رقابت‌های نهایی به پایان رسید.در این مسابقات که به میزبانی یزد برگزار شد، تیم کشتی فرنگی بازار بزرگ ایران به‌عنوان قهرمانی رسید. تیمی که در سال‌های گذشته با نام بیمه رازی در مسابقات حاضر بود این بار با نام بازار بزرگ ایران به قهرمانی رسید تا یکی از پرافتخارترین تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر باشد.

بازار بزرگ ایران ثروتمندترین تیم حاضر در مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی بود که در لیگ برتر کشتی آزاد هم سرمایه‌گذاری کرده و به لحاظ نفرات از همه تیم‌ها هم شرایط بهتری را داشت و به لحاظ در اختیار داشتن امکانات هم تفاوت زیادی نسبت به سایر تیم‌ها داشت و از قبل هم تقریباً مشخص بود که این تیم می‌تواند با این ظرفیت به‌عنوان قهرمانی برسد که این اتفاق هم در یزد افتاد.

مسابقات نیمه نهایی و فینال لیگ برتر هم در شرایطی به میزبانی شهر یزد برگزار شد که این شهر سابقه زیادی در میزبانی مسابقات کشتی نداشت و به همین دلیل هم مشکلات زیادی به دلیل ناهماهنگی‌ها به وجود آمد اما با این‌حال نتایج جالب توجهی در این مسابقات رقم خورد. از نکات مهم مسابقه فینال که بین تیم‌های بازار بزرگ ایران و سینا صنعت ایذه برگزار شد و در نهایت هم با برتری 8 بر2 تیم بازار بزرگ همراه شد، حضور سعید عبدولی در ترکیب تیم قهرمان بود. عبدولی در این مسابقه حریف خود عباس مهدی‌زاده را 8 بر صفر شکست داد. البته در این مسابقه نتایج عجیب دیگری هم رقم خورد. به طور مثال در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب نماینده ایران در مسابقات جهانی قزاقستان در مصاف با یوسف حسینوند از تیم سینا صنعت ایذه شکست خورد تا دغدغه‌های محمد بنا برای انتخاب یک کشتی‌گیر خوب در این وزن برای کسب سهمیه المپیک افزایش پیدا کند.

برتری مهدی فلاح از تیم بازار بزرگ مقابل آرتور شاهینیان از ارمنستان هم در نوع خود جالب توجه بود. فلاح در این مسابقه 8 بر صفر کشتی‌گیر مطرح ارمنستان را شکست داد. این نتایج عجیب و جالب توجه در دیدار رده‌بندی هم تکرار شد و این بار محمدرضا مختاری که در نیمه نهایی با دوبنده هیأت کشتی سیرجان در مصاف با یوسف حسینوند از سینا صنعت شکست خورده بود، در دیدار رده‌بندی جبران کرد و کرامت عبدولی از تیم دانشگاه آزاد را شکست داد. در دیگر مسابقه نیمه نهایی امین کاویانی‌نژاد از تیم هیأت کشتی سیرجان توانست امین سوری را شکست بدهد.

کاویانی‌نژاد در نیمه نهایی مقابل مالخاز آمویان از تیم سینا صنعت شکست خورده بود که این شکست هم در نوع خود بسیار عجیب بود. کاویانی‌نژاد هم در جهانی قزاقستان دوبنده تیم ملی را به تن کرده بود. به هر شکل این دو مسابقه خاتمه برای لیگ یکماهه کشتی فرنگی بود. لیگی که امسال را شاید با توجیه فشردگی برنامه‌های المپیک بتواند سپری کند اما برای سال‌های آینده نیاز است که حتماً برنامه‌ریزی بهتری انجام شود. برگزاری لیگ در یک ماه نمی‌تواند هیچ خروجی داشته باشد و تنها دلیل برگزاری چنین مسابقاتی فقط تزریق پول به کشتی‌گیران و مربیان است در حالی‌که لیگ برتر کشتی فرنگی این ظرفیت را دارد که به محلی برای درخشش کشتی‌گیران تبدیل شود و به لحاظ فنی هم بتواند کمک شایانی را به تیم ملی کند.

لیگ باعث می‌شود که تعداد کشتی‌گیران زیادی در سطح کشور و از استان‌ها درگیر مسابقات کشتی شوند و برگزاری این مسابقات در دو الی سه ماه می‌تواند شرایط خوبی برای چهره شدن این کشتی‌گیران فراهم کند. در همین لیگی که به طور فشرده و یک ماهه برگزار شد، نفراتی مثل یوسف حسینوند از تیم سینا صنعت ایذه و شاهین بداغی از تیم هیأت کشتی سیرجان نشان دادند که می‌توانند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. شاید اگر مسابقات لیگ برتر برگزار نمی‌شد کسی هم این دو کشتی‌گیر را نمی‌دید اما حالا نام این دو کشتی‌گیر بر سر زبان‌ها افتاده است. حتماً اگر زمان برگزاری مسابقات مناسب‌تر باشد حتماً این افراد افزایش پیدا می‌کنند و کادر فنی تیم ملی هم می‌تواند روی خروجی این مسابقات حساب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز