خبرگزاری کار ایران

امیر علی‌اکبری و چالش 100 هزار دلاری

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۵۷۰

مبارز نامی ایران قصد دارد در مسابقات بحرین شرکت کند و چشم به جایزه اصلی این مسابقات دارد.

به گزارش ایلنا، مدت زیادی بود که از امیر علی‌اکبری خبری نبود. بعد از نشست خبری که او چند ماه پیش برگزار کرد و از ورودش به سازمان مهم و معتبر UFC خبر داد، دیگر از امیر علی‌اکبری خبری نبود. همه منتظر بودند که او زمان رسمی اولین مسابقه‌اش در سازمان UFC را اعلام کند اما این اتفاق رخ نداد تا انتشار یک خبر جدید باز هم امیر علی‌اکبری را به تیتر رسانه‌ها تبدیل کرد. این خبر حکایت از این داشت که امیر علی‌اکبری مبارز نامی ایرانی فعلاً به جای حضور در سازمان UFC باید در تورنمنت جایزه بزرگ بحرین برای کسب قهرمانی و به دست آوردن جایزه مالی آن به رقابت بپردازد.

چندی پیش صحبت از حضور امیر علی‌اکبری مبارز نامی ایران در UFC بود و حتی شنیده شد که قرارداد رسمی را هم در این باره امضا کرده اما حالا خبر رسیده که او قبل از این مسابقات در بحرین به میدان می‌رود. ظاهراً فدراسیون رزمی BRAVE که اولین دوره رقابت‌های آزاد خود را در بحرین با حضور ۱۵ مبارز برگزار می‌کند از مبارزان نامی دنیا دعوت کرده است که در یک رقابت داخل قفس به میدان بروند که در این بین نام امیر علی‌اکبری هم از ایران دیده می‌شود.

این رقابت‌ها ماه آینده در منامه بحرین برگزار می‌شود که مسئولان برگزاری مسابقات برای جلب فایترهای نامی و مطرح دنیا پاداش فوق‌العاده‌ای را برای این مسابقات در نظر گرفته‌اند. با تصمیم مسئولان برگزاری این مبارزه ها، برای نفر قهرمان ۱۰۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است که علاوه بر این جایزه نقدی مبارزی که به عنوان قهرمانی برسد، کمربند طلای ۶ کیلوگرمی را هم به دست می‌آورد. این کمربند که ۶ کیلوگرم طلای خالص دارد، در بازار ۲۹۰ هزار دلار ارزش دارد که با توجه به جایزه نقدی این مسابقات در واقع قهرمان مسابقات نزدیک به 390 هزار دلار پاداش به دست می‌آورد که اگر با نرخ روز دلار حساب شود، باید گفت که امیر علی‌اکبری در صورت قهرمانی در این مسابقات بیش از 4 میلیارد تومان پاداش دریافت می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

این پاداش وسوسه‌کننده باعث شده تا برخی از فایترهای نامی دنیا هم برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کنند. حتی اوله لارسن رزمی‌کار باسابقه دانمارکی هم با این پاداش وسوسه شده و بعد از مدت‌ها به قفس باز می‌گردد. آلکس املیانکو جنجالی نیز در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.

فایترهای این دوره از مسابقات از قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکا هستند که البته امیر علی‌اکبری تنها فایتر آسیایی نیست که به این مسابقات دعوت شده است. در کنار او محمد فخرالدین از لبنان هم حضور دارد که او هم برای رسیدن به عنوان قهرمانی تلاش می‌کند. گاتو اینوسنته و متئو شفل از برزیل، جرمی کندی از کانادا، گیلبرت یول از هلند، اوله لارسن از دانمارک، آزامت مورازاکانف از روسیه، کریستوف واندیک از بلژیک، یاشوا کاپلند، کول میلر و راشاد کولتر هر سه از آمریکا و آلکس گارسیا از دومنیکن سایر فایترهای حاضر در این مسابقات هستند.

هنوز رقیب امیر علی‌اکبری معرفی نشده و به طور دقیق هم مشخص نیست که فایتر قهرمان باید چند مسابقه را برگزار کند تا به عنوان قهرمانی برسد اما هر چه هست حالا یک ایران منتظر است تا این مسابقات شروع شود و باز هم امیر علی‌اکبری برای رسیدن به عنوان قهرمانی خوش بدرخشد

نیمه ماه دوم فصل بهار بود که امیر علی‌اکبری در یک کنفرانس خبری خیلی لاکچری اعلام کرد یک قرارداد مهم را با معتبرترین سازمان رزمی دنیا امضا کرده است. حضور در UFC رویای بسیاری از بزرگان ورزش دنیا بوده و خیلی از ستاره‌های مطرح ورزش‌های رزمی و البته کشتی شانس خود را برای حضور و درخشش در آن امتحان کرده‌اند.

 این اتفاق بزرگ اما 5 ماه پیش برای امیر علی‌اکبری هم رخ داد؛ کسی که به ستاره ایران در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی تبدیل شده و با حضور در دو رویداد مهم در این عرصه برای خودش نام و نشانی را دست و پا کرده بود. او ابتدا درخشش‌اش را در لیگ رایزین شروع کرد و بعد هم با سازمان روسی ACA قرارداد بست که آنجا هم خوش درخشید تا شرایط برای حضور امیر در سازمان معتبر UFC هم فراهم شود.

 اگرچه برای حضور در این سازمان معتبر مشکلات زیادی هم برای او به‌وجود آمد اما با این حال همه بی‌صبرانه منتظر شروع این رقابت‌ها هستند تا ببینند این قهرمان ایرانی در این مسابقات چه می‌کند. بعد از اینکه قرارداد امیر امضا شد، ابتدا این سؤال به‌وجود آمد که با توجه به مشکلاتی که تحریم‌های آمریکا به‌وجود آورده آیا امیر می‌تواند به ینگه دنیا سفر کند یا نه؟ بعد هم که بحث‌هایی درباره نحوه دریافت پول قراردادش از حضور در این مسابقات مطرح شد که البته امیر علی‌اکبری اعلام کرد برای تمامی این مشکلات با مسئولان این سازمان آمریکایی به توافق رسیده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 بعد از رفع این ابهام‌ها به یکباره مسئولان سازمان روسی ACA داستانی را به راه انداختند که قرارداد امیر غیرقانونی است. سازمان روسی به قرارداد امیر ایراد گرفته بود و مدعی شد او قبل از پایان قراردادش با این سازمان تصمیم گرفته با سازمان آمریکایی UFC قرارداد امضا کند که باید بابت این قرارداد غرامت بپردازد.

این مشکل هم خیلی زود رفع شد و هر دو طرف به‌طور رسمی اعلام کردند با هم به توافق رسیده‌اند، اما باز هم اخبار حاشیه‌ای امیر را رها نمی‌کرد و این‌بار خبر حضور در تست‌های دوپینگ مطرح شد که البته این خبر هم با انتشار خبر رسمی مبنی بر اینکه جواب تست‌های امیر از سوی نهادهای ضددوپینگ سازمان UFC منفی بوده تمامی شرایط را برای حضور این جوان ایرانی در UFC فراهم کند اما باز هم یک خبر جدید منتشر شد.

این‌بار خبر حکایت از این داشت که امیر قبل از شروع مسابقاتش در این سازمان باید در بحرین حضور داشته باشد و در مسابقات داخل قفس بحرین به میدان برود. این خبر حالا یک سؤال به‌وجود آورده که آیا امیر همزمان می‌تواند با دو سازمان همکاری کند یا اینکه این قرارداد امیر حکایت از منتفی شدن حضور او در UFC دارد؟ یا شاید هم بحرین پیش‌درآمدی برای حضور امیر در UFC است؟ جواب همه این سؤال‌ها به‌زودی مشخص خواهد شد اما مهم‌تر از همه این سؤال این است که ورزش حرفه‌ای ایران صاحب یک برند جهانی شده که حالا در همه جای دنیا طرفدار دارد..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز