خبرگزاری کار ایران

دادگاه استرالیا درخواست جوکوویچ را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۴۱۵

دادگاه فدرال دولت استرالیا درخواست تنیسور شماره یک جهان را رد کرد و او نمی‌تواند در مسابقات تنیس آزاد استرالیا شرکت کند.

به گزارش ایلنا، نواک جوکوویچ پیش از مسابقات تنیس آزاد استرالیا از این کشور اخراج خواهد شد، زیرا دادگاه فدرال درخواست شماره تنیسور شماره یک جهان برای بازگرداندن ویزای او را رد کرده است. دولت استرالیا ورود افرادی را که 2 دُز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند به کشور خود ممنوع کرده است.

دادگاه روز یکشنبه اعتراض به تصمیم الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا، مبنی بر لغو روادید را رد کرد زیرا حضور جوکوویچ در استرالیا ممکن است "آشوب مدنی" را به خطر بیندازد. قاضی جیمز آلسوپ اعلام کرد که دادگاه به اتفاق آرا درخواست جوکوویچ را رد کرده و هزینه های آن توسط ستاره تنیس پرداخت می شود.

آلسوپ توضیح داد که تصمیم دادگاه به «محتوا یا حکمت تصمیم» منعکس نمی‌شود، بلکه این تصمیم آنقدر غیرمنطقی است که غیرقانونی است. طبق اعلام دادگاه دلایل کامل در تاریخ بعدی ارائه خواهد شد.

این تصمیم شکست بزرگی برای تلاش جوکوویچ در تلاش برای کسب دهمین قهرمانی تنیس آزاد استرالیا و بیست و یکمین عنوان قهرمانی گرند اسلم او بود. وکلای جوکوویچ استدلال کرده بودند که تصمیم هاوک "غیرمنطقی" است و وزیر آن را بر اساس اظهارات عمومی جوکوویچ در مورد واکسیناسیون بدون اینکه در واقع نظر او را جویا شود، قرار داده است.

وکلای جوکوویچ در ارسال‌های تازه یک شبه اضافه کردند که هاوک در صورت لغو ویزای وی، تأثیر آن بر احساسات ضد واکسیناسیون را در نظر نگرفته است. در دادگاه روز یکشنبه، استفان لوید، مشاور وزیر، استدلال کرد که استرالیا "نباید از ترس اینکه در صورت حذف آنها چه اتفاقی بیفتد، از حضور یک فرد بیگانه رنج ببرد."

استفاده از اختیار وزیر برای لغو روادید با ممنوعیت سه ساله ورود مجدد به استرالیا همراه است، مگر در شرایط قانع کننده، مانند دلایل دلسوزانه یا منافع ملی استرالیا. جوکوویچ عصر روز 5 ژانویه وارد استرالیا شد. او معتقد بود که ویزای اعطا شده در 18 نوامبر و معافیت پزشکی تایید شده توسط فدراسیون تنیس استرالیا و هیئت متخصص مستقل دولت ویکتوریا برای ورود به استرالیا کافی است.

ویزای جوکوویچ برای اولین بار توسط نیروهای مرزی استرالیا ساعاتی پس از ورود وی به فرودگاه ملبورن لغو شد و او را به یک هتل به عنوان بازداشتگاه منتقل کردند. روز دوشنبه یک قاضی دادگاه فدرال ویزای جوکوویچ را بازگرداند و به این نتیجه رسید که غیرمنطقی است که ABF از توافقی که به او فرصت بیشتری در فرودگاه برای رسیدگی به موضوع معافیت واکسیناسیون بدهد، صرف نظر کند.

پس از یک هفته مشورت، هاوک روز جمعه دوباره ویزای جوکوویچ را لغو کرد، زیرا حضور او ممکن است خطری برای "سلامت و نظم جامعه" باشد. نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون، از تصمیم لغو  ویزا  حمایت و استدلال کرد که استرالیایی ها "فداکاری های زیادی در طول این بیماری همه گیر انجام داده اند، و آنها به درستی انتظار دارند که نتیجه این فداکاری ها محافظت شود".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز