خبرگزاری کار ایران

چرا روند جابجایی سرخ‌ها طولانی شد؟؛

تراکتور با مالکیت جدید در پنجره زمستانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۸۷۸

اختلافاتی که در ماجرای واگذاری تراکتور به مجموعه مس سونگون وجود داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در روزهای اخیر صحبت‌هایی در مورد بحث واگذاری باشگاه تراکتور به مجموعه مس سونگون مطرح بوده و نشستی در این خصوص میان نمایندگان این مجموعه با مسئولان فعلی تراکتور و چند مقام استانی تشکیل و جزئیات این جابجایی امتیاز مشخص شد.

با وجود اینکه قرار بود هفته گذشته این واگذاری و جابجایی مالکیت انجام شود ولی هنوز این اتفاق رخ نداده و تراکتور همچنان زیر نظر زنوزی است و طولانی شدن این ماجرا شایعاتی مبنی بر منتفی شدن انتقال تا پایان فصل ایجاد کرده است.

پیگیری‌های انجام شده نشان می‌دهد این موضوع صحت نداشته و مقدمات این انتقال انجام و شکل گیری آن قطعی شده ولی به دلایلی پروسه‌اش طولانی شده که طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

 

اختلاف بر سر بدهی‌ها

یکی از موضوعاتی که محل اختلاف مالک کنونی تراکتور و مالکان جدید در نشست مشترک بود بحث بدهی‌های تراکتور بود. تراکتور در حال حاضر پرونده های خارجی و داخلی متعدد و سنگینی دارد و زنوزی پیش از این عنوان کرده بود در صورتی باشگاه را واگذار می‌کند که بدهی‌های آن را صاف کرده باشد ولی در حال حاضر این اتفاق نیافتاده و علاوه بر بسته بودن و دو قفله بودن پنجره بابت شکایت های خارجی، چند پرونده باز دیگر هم وجود دارد که حکم آنها به زودی خواهد آمد و تا این لحظه چیزی حدود 100 میلیارد تومان بدهی برای این باشگاه برآورد شده است. شنیده می‌شود زنوزی حاضر به پرداخت این مبلغ پیش از واگذاری نیست و این بدهی ها را هم بخشی از این معامله می‌داند و عنوان کرده همانطور که خودش تراکتور را با بدهی تحویل گرفته، پرونده‌های جاری این باشگاه هم بر عهده مالکان جدید خواهد بود. به هر جهت این مشکل یکی از مواردی بوده که پروسه جابجایی را طولانی کرده ولی شنیده می‌شود در نهایت طرفین توافق کردند و مجموع مس سونگون پذیرفته بدهی های مربوط به دوران زنوزی را تقبل کند.

 

بحث تغییر نام و رنگ پیراهن مطرح نیست

در حال حاضر تمام تیم هایی که زیر نظر شرکت ملی مس در شهرهای مختلف فعالیت دارند با نام مس در مسابقات حاضر می‌شوند و هیچ تیمی زیر نظر این مجموعه نیست که نام دیگری داشته باشد و از همین رو شایعاتی در خصوص تغییر نام تراکتور به مس آذربایجان و همچنین تغییر رنگ پیراهن این تیم به نارنجی که رنگ قالب پیراهن تیم های زیر مجموعه شرک مس است مطرح شده بود که نگرانی هواداران این تیم را به همراه داشت ولی این موضوع هم صحت ندارد و با توجه به قدمت تراکتور و اهمیتی که نام و رنگ لباس این تیم برای هوادارانش دارد هیچ تغییری انجام نخواهد شد و نام مس سونگون تنها به عنوان اسپانسر روی پیراهن تراکتور نقش می‌بندد و از این نظر جای نگرانی وجود ندارد.

 

تراکتور با مالکیت جدید در پنجره زمستانی

با طولانی شدن پروسه انتقال و نزدیک شدن به پنجره زمستانی این نگرانی وجود دارد که زمان نقل و انتقالات نیم فصل هم برای سرخ ها از دست برود ولی ظاهرا طی روزهای آینده (نهایتا 10 روز دیگر) این انتقال نهایی شده و مجموعه مس کارش را در تراکتور شروع خواهد کرد. مالکان جدید تراکتور در نظر دارند تا ابتدا پنجره نقل و انتقالاتی را با جلب رضایت شکات باز کرده و سپس به فعالیت در پنجره زمستانی بپردازند و تیم را تقویت کنند.

 

سولدو مورد حمایت

وضعیت سرمربی کروات تراکتور بابت نتایج ضعیفش در این تیم مبهم است و اعتراض هایی به عملکردش وجود دارد. تصمیم در این خصوص بر عهده هیات مدیره و مدیرعامل جدید تراکتور خواهد بود که از سوی مجموعه مس معرفی می شود و هنوز چیزی در این مورد قطعی نیست ولی شنیده می‌شود مسئولان مس برنامه تغییرات ضرب العجلی در سر ندارند و ترجیح می‌دهند کار خود را اصولی و با آرامش و مدیریت شده جلو ببرند و از همین رو اگر در دو دیدار باقی مانده تا رسیدن به تعطیلی زمستانی لیگ اتفاق خیلی بدی در نتایج تراکتور که منجر به اضافه شدن خشم هواداران شود، نیافتد، سولدو مورد حمایت خواهد بود و خود سرمربی کروات هم فرصت خواسته تا در نیم فصل اقدام به برطرف کردن اشکالات تیم کند و در نیم فصل دوم شاهد نتایج متفاوتی از او خواهیم بود.

 

از بمب خبری نیست

با وجود تمکن مالی خوب مجموعه مس ولی آنها قصد ریخت و پاش بدون برنامه و جذب بازیکن گران قیمت کارشناسی نشده و به اصطلاح ترکاندن بمب برای جلب نظر افکار عمومی ندارند و بعید است در پنجره زمستانی شاهد خرید پر سرو صدایی باشیم ولی مطابق نظرات کادرفنی تیم با جذب چند بازیکن خوب در پست های مختلف تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز