خبرگزاری کار ایران

اینسینیه به تورنتو: انحراف پول کلان یا طلوع یک دوره جدید برای MLS؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۳۴۱

این ملی پوش ایتالیایی طبق گزارشات، دستمزد سالانه 13 میلیون دلاری دریافت خواهد کرد که او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ لیگ تبدیل می‌کند.

به گزارش ایلنا، از زمانی که شایعات مربوط به انتقال لورنزو اینسینیه به لیگ حرفه‌ای آمریکا شروع شد، یک سوال در ذهن همه وجود داشت: این به چه معناست؟ این روشی است که در MLS کار می‌کند، جایی که هر خرید بزرگ باید معنایی داشته باشد. این لیگی است که از بسیاری جهات، هنوز در حال تعریف کردن خود است و دائماً جایگاه خود را در فوتبال جهانی ارزیابی و تجدید نظر می کند.

خب، شایعات دیگر شایعه نیستند.  اینسینیه در یکی از گران ترین و جاه طلبانه ترین حرکت های تاریخ لیگ به MLS رفت اما حتی در حالی که انتقال فوق ستاره ناپولی به تورنتو FC نهایی شده، این سوال بزرگ همچنان وجود دارد: همه این‌ها به چه معناست؟ انتقال اینسینیه به تورنتو در روز شنبه قطعی شد و او در تابستان امسال با پایان قراردادش با ناپولی رسما به این تیم ملحق می‌شود و باشگاه دوران کودکی خود را ترک می کند و در 30 سالگی راهی کانادا می شود.

این حرکت به تنهایی در تاریخ MLS بی سابقه است. این بازیکن ملی پوش هنوز در اوج قدرت است و در بالاترین سطح اروپا بازی می کند. این دیوید بکهام، داوید ویا، وین رونی یا زلاتان ابراهیموویچ نیست که به MLS می آیند، زیرا آنها شروع به نزول در دوران حرفه‌ای خود کرده بودند.

اینسینیه بازیکنی است که می‌تواند تقریباً برای هر باشگاهی در اروپا بازی کند و هنوز هم سال‌های خوبی را برای تیمی که برای بردن لیگ قهرمانان تلاش می‌کند، رقم بزند. او یک ملی پوش معتبر ایتالیایی است که تابستان گذشته در یورو 2020 هم بازی کرد. او فصل گذشته با 19 گل در رده هفتم برترین گلزنان سری آ قرار گرفت که با توجه به این واقعیت که او در بازی های گسترده بازی می‌کند، بسیار چشمگیر است. این سطحی از بازیکنانی است که MLS هرگز ندیده و به نوعی، تورنتو اف سی آن حسرت را به پایان رسانده است.

اینسینیه در اتاق مملو از پول است که کاملاً حیرت آور است. دستمزد اینسینیه تقریباً 13 میلیون دلار در سال خواهد بود و او را به پردرآمدترین بازیکن تاریخ MLS تبدیل می کند. این دستمزد حتی بر اساس استانداردهای فوتبال جهان نیز نجومی است و بیش از آن چیزی است که چندین تیم MLS برای کل تیم قهرمان بازیکنان می پردازند. بنابراین، اینسینیه 13 میلیون دلیل برای اقامت در کانادا دارد، اما ناشناس بودن و راحتی بازی در MLS نیز ممکن است عاملی باشد که او تصمیم به تغییر گرفته است.

او همچنین ممکن است به سادگی از این واقعیت قدردانی کند که آشکارا تحت تعقیب است، اینکه یک باشگاه حاضر است روی او به عنوان یک بازیکن و هم به عنوان یک شخص سرمایه گذاری کند. همچنین جذابیت چالشی دور از ناپولی وجود دارد، تنها باشگاهی که او تا به حال آن را خانه خوانده است. انگیزه تورنتو اف سی، با این حال، کمی کمتر آشکار است. اینسینیه شخصیتی شبیه لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو نیست. او حتی یک رونی یا یک ویا نیست، یک نام آشنا که تخیل و چشمان هواداران معمولی را جذب کند.

علیرغم تمام موفقیت‌هایش، اینسینیه هنوز مانند یک ستاره بزرگ در خارج از قاره اروپا نیست. درعوض، به آنچه در دهه گذشته باشگاه تورنتو اف سی را به پیش برده است، برمی گردد. این حرکت در مورد یک چیز است: جاه طلبی.

 این باشگاه آمریکایی باشگاهی است که جووینکو را در دوران اوج خود به MLS آورد و این لیگ را یکی از پر انرژی‌ترین ستاره ها در تاریخ کوتاه خود تبدیل کرد. این باشگاهی است که با مایکل بردلی و جوزی آلتیدور، دو ستاره تیم ملی مردان ایالات متحده، قراردادهای هنگفتی امضا کرد. این همان معنایی است که ورود اینسینیه به تورنتو می‌دهد، باشگاهی که با تمایلش برای فراتر رفتن از مرزها تعریف شده است. این شانس باشگاه برای اثبات این است که می تواند استعدادهای برتر را جذب کند، خود را دوباره در میان باشگاه های برتر آمریکای شمالی و در نهایت به عنوان یک باشگاه بزرگ در بازار جهانی فوتبال مطرح کند. این همچنین فرصتی را برای تورنتو فراهم می کند تا به صدر جدول MLS در زمین مسابقه بازگردد. بنابراین اغلب وقتی صحبت از این حرکات بزرگ به میان می‌آید، همه چیز در خارج از میدان قرار می‌گیرد. "چند پیراهن خواهند فروخت؟" شماره بلیت‌های فروش رفته این فصل چیست؟ آیا طرفداران بیشتری در حال خریداری بلیت هستند؟

اما، باور کنید یا نه، برخی از تیم‌ها واقعاً می‌خواهند برنده شوند و تورنتو همیشه ثابت کرده که یکی از این باشگاه‌هاست.  فهرست آنها هنوز تحت هدایت سرمربی جدید، باب بردلی در حال شکل گیری است، با پیوستن اینسینیه به تیمی که باید از در اختیار داشتن آلخاندرو پوزوئلو، کاندیدای سابق بهترین بازیکن فصل MLS نیز ببالد، به راحتی می توان تصور کرد که خط حمله تورنتو یکی از پویاترین‌های لیگ باشد. هنوز علامت سوال هایی وجود دارد، عمدتاً در مورد آینده آلتیدور و یفرسون سوتلدو، اما تورنتو مطمئناً می تواند همه چیز را به گونه ای رقم بزند که آنها را دوباره به بالای جدول MLS صعود کنند.

خب همه اینها یعنی چه؟ حرکت اینسینه می تواند یک انحراف باشد، یک مورد ساده از جذب یک بازیکن با پول کلان و وعده های بزرگ برای امتحان کردن چیزی متفاوت. این می‌تواند یک مورد منفرد را ثابت کند، فقط مردی تصمیمی می‌گیرد که برای او و خانواده‌اش چنین انتقالی بهترین است، نه اینکه کوچ موجی از استعدادهای اروپایی را آغاز کند که در سال‌های آینده به آن سوی اقیانوس اطلس می‌روند. اما شما بدون جسور بودن متوجه این موضوع نمی‌شوید.  شما بدون کمی جاه طلبی تصورات خود را تغییر نمی دهید. برای تغییر واقعی همه چیز، گاهی اوقات باید ریسک کرد و دید چه اتفاقی می افتد. هم تورنتو اف سی و هم اینسینیه با این حرکت شانس می آورند. در مورد اینکه این پنج، 10 یا 15 سال آینده چه معنایی خواهد داشت: خوب، حدس هر کسی متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز