خبرگزاری کار ایران

شریفی: معماری نوینی در توسعه فوتبال شکل گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۷۷۸

رییس روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال می گوید یکی از اهداف اصلی عزیزی خادم، پیشرفت و توسعه فوتبال در هیات‌های استانی، به ویژه استان‌های کم برخوردار است.

به گزارش ایلنا، حسین شریفی درباره برگزاری جام ایران کاپ گفت: بعد از برگزاری همایش هیات های فوتبال استانی در اصفهان و تاکید شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس فدراسیون برای برگزاری جام ایران کاپ با حضور تیم های منتخب استانی، در ابتدا کارگروهی از کارشناسان منتخب و اعضای کمیته های مختلف فدراسیون از جمله کمیته جوانان تشکیل و مقرر شد برنامه ریزی کاملی درخصوص اجرای این رقابتها صورت گیرد.

سخنگوی فدراسیون با اشاره به اینکه بیشتر از ٢٠ استان در لیگ برتر نماینده ای ندارند، گفت: برگزاری این رقابت‌ها برای استان‌هایی که در لیگ برتر و دسته اول نماینده ای ندارند، ایجاد انگیزه می کند. این امر ابتکار جدید فدراسیون فوتبال و از طرح‌های رییس فدراسیون است و بناست هر سال این رقابت‌ها ادامه خواهد داشت. یکی از اهداف اصلی عزیزی خادم پیشرفت و توسعه فوتبال در هیات های استانی، بالاخص استان‌های کم برخوردار است و با اجرای این طرح، شور و نشاط به استان‌ها و شهرستان‌ها انتقال پیدا می کند. همچنین از تمام ظرفیت کشور برای این امر استفاده خواهیم کرد.

رییس روابط عمومی یادآورد شد: طرح اولیه این است که ۵٠ درصد رقابت‌ها در مراکز استان و ۵٠ درصد دیگر در شهرستان‌هایی که زیرساخت لازم را دارند، برگزار شود. هرچند ممکن است در سال اول این اتفاق میسر نشود و بازی‌های برگزار شده‌ در مراکز استان‌ها به بیش از این عدد برسد.

شریفی درباره‌ چگونگی برگزاری مسابقات گفت: برهمین اساس کشور به ٨ منطقه تقسیم می شود. همچنین با هماهنگی و دستور رییس فدراسیون، این مسابقات زیر نظر کمیته جوانان و سازمان لیگ انجام می شود. ٣٢ تیم از ٣١ استان به اضافه کیش در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. آنچه مسلم است استعدادهای ناشناخته در کشور شناسایی و پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی در آینده خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون در پایان خاطرنشان کرد: مناطق برخوردار و کم برخوردار استان‌ها در یک سبد قرار گرفته و دیده می شوند. معتقدم معماری نوینی در توسعه فوتبال شکل گرفته و بعد از حدود ١٠ ماه از دور جدید فدراسیون فوتبال این تغییرات دیده می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز